۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

از این به بعد آندرانیک تیموریان را باید با لقب کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران خطاب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛با خداحافظی جواد نکونام از بازی های ملی حالا وظیفه آندرانیک تیموریان سخت تر از قبل است.بازیکن ارمنی تیم ملی که حتی در حضور نکونام هم سعی کرده تا نقش یک مدیر را بازی کند.

آندو که برای نخستین بار در سال 1384 به تیم ملی "ب"ایران دعوت شد پس از درخشش در تیم ابومسلم خراسان توسط برانکو ایوانکوویچ پایش به اردوی تیم بزرگسالان باز شد و از همان زمان تا به حال عضو تیم ملی بوده و 83 بازی برای ایران انجام داده است.او در مدت 10 سال حضورش در تیم ملی فقط یک بار بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است و آن هم دربازی مقابل بلاروس بوده است. در تاریخ 75 ساله تیم ملی ایران تاکنون 60 بازیکن بصورت رسمی کاپیتان تیم ملی بوده اند؛ یعنی از ابتدای بازی با بازوبند کاپیتانی وارد بازی شده و مراسم ابتدای بازی را با کاپیتان حریف انجام داده اند.

تیموریان که شخصیت جالبی دارد و همیشه سعی کرده تا در اردوهای تیم ملی آدم شوخ طبعی باشد در کنار این شوخی ها نشان داده که می تواند تیم را در شرایط مختلف رهبری کند.او بارها در حالی که نکونام در میانه میدان کاپیتان ایران بوده نقش یک مدیر را به خوبی بازی کرده است و حالا پس از خداحافظی نکو از تیم ملی اوست که باید تیم ملی ایران را رهبری کند.

آندرانیک که حالا باید در نوشته ها به او لقب کاپیتان تیم ملی را داد بعد از مارکار آقاجانیان دومین بازیکن ارمنی تاریخ تیم ملی است که بازوبند کاپیتانی را بر بازو می بندد. مارکار در بازی دوستانه با ترکمنستان در عشق آباد که اردیبهشت 1375 برگزار شد، به عنوان اولین بازیکن ارمنی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته بود. او بی شک شوخ ترین کاپیتان تاریخ ملی ایران است . کسی که عاشق انگلیسی حرف زدن ، راه رفتن با لباس ورزشی و خرید است. آندو البته خیلی خوب می داند چطور تیم را جمع کند. به نظر می رسد هر کسی غیر از امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی بنشیند ، او دو یا سه سالی کاپیتان تیم ملی می ماند. در تیم فعلی دیگر کزینه های کاپیتانی بازیکنانی چون سید جلال حسینی و پژمان منتظری هستند.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذری A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    10 3
    مبارکش باشه ولی با رفتن کیروش فک کنم به همه بازیکنای تیم شوک بدی وارد شده و حال همشون گرفته س
  • ابی A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    11 3
    ما مربی خوبی چون کیروش رو از دست دادیم.همچنین کاپیتانی خوب چون نکونام را واسه کاپیتان جایگزین داریم.آیا واسه سرمربی جایگزین خیلی خوب داریم؟ واسه مسئولین متاسفیم
  • بى خيال US ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    16 9
    از پارسال معلوم بود كه كيروش رو يه كاري ميكنند كه فرار كنه و قلعه نويي روومربي ميكنند دوباره. جام جهاني ديگه بيخيال داداش. قلعه استقلال رو نمي تونه قهرمان آسيا كنه. اي بابا. چاپ كنيد توروخدا.