تسنیم نوشت: پلیس ترکیه یورش گسترده‌ای به دفاتر یک گروه رسانه‌ای نزدیک به فتح الله گولن منتقد جدی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور داشته است.

به گزارش خبرگزاری دوغان، نیروهای پلیس ترکیه که چهره خود را پوشانده بودند، امروز سه‌شنبه وارد دفاتر گروه رسانه‌ای "کوزا-ایپک" در شهر آنکارا شدند و اقدام به جستجو و تفتیش از این دفاتر نموده اند. این گروه رسانه‌ای چندین روزنامه و 2 شبکه تلویزیونی دارد.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد: این یورش به 23 دفتر گروه رسانه ای کوزا ایپک در شهر آنکارا انجام شده است. این یورش بخشی از تحقیقات تروریستی مربوط به فتح الله گولن بوده است.

پیش از این "فؤاد آونی" یک کاربر مشکوک توییتر که پیش از این ادعاهایی را در خصوص اردوغان منتشر کرده بود، از وقوع یک یورش قریب الوقوع توسط پلیس ترکیه علیه رسانه های خبری مخالف دولت آنکارا خبر داده بود.

این اقدام پلیس ترکیه در شرایطی است که 2 ماه زمان به برگزاری انتخابات زودهنگام ماه نوامبر فرصت باقی است. این دومین انتخابات ترکیه در 5 ماه اخیر خواهد بود. مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی با شکست روبرو شده است.

اردوغان بارها فتح الله گولن را به تلاش برای تشکیل دولت موازی با هدف سرنگون کردن دولت خود متهم کرده است. جنبش تحت هدایت گولن ظاهرا نفوذ زیادی در بین مدارس و رسانه های خبری ترکیه داشته و برخی بر این باورند که میلیون ها نفر از مردم ترکیه از این جنبش حمایت می کنند.

گولن از سال 1999 میلادی تاکنون در آمریکا در تبعید زندگی می کند. مقام های سکولار ترکیه در سال 1999 میلادی، گولن را به تلاش برای نابودی کشور متهم کردند. برای سالهای متمادی گولن متحد نزدیک اردوغان و حزب عدالت و توسعه بود ولی در سال 2013 میلادی، مقام های ترکیه وی را به اتهامات فساد مالی متهم نمودند.

آونی در توییت های جنجالی خود نوشته است: اردوغان دستور داده است تا رسانه ها ساکت شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =