۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

ایرنا نوشت: یک مقام امنیتی یمن گفت که 2 فرد مسلح دوشنبه شب «رشید خالد سیف» یکی از رهبران جنبش جنوبی یمن را در شهر عدن ترور کردند.

به گزارش پایگاه خبری ردفان پرس، این مقام یمنی افزود: دو فرد مسلح سوار بر موتور سیکلت شب گذشته به رشید خالد سیف در نزدیکی هتل القصر در منطقه المنصوره شلیک کردند.

وی ادامه داد: سیف بلافاصله کشته شد و افراد مسلح که گمان می رود از عناصر وابسته به القاعده بودند، فرار کردند.
این حادثه یک روز پس از ترور «عبدالحکیم السنیدی» استاندار عدن در مقابل منزلش در منطقه المنصوره و زخمی شدن «احمد عمر» مدیر دفتر معاون استاندار عدن احمد سالمین بر اثر اصابت گلوله توسط دو فرد مسلح در مقابل ساختمان استانداری عدن رخ داد.

کمیته عالی امنیتی استان عدن اعلام کرد که در چارچوب تلاش برای مبارزه با تروریسم تردد موتورسیکلت ها در خیابان های شهر به صورت موقت ممنوع شد.

این کمیته افزود: این تصمیم در پی شرایط امنیتی ویژه این استان اتخاذ شده و از شهروندان خواست اقدامات امنیتی را جدی بگیرند و از بیرون آوردن موتور سیکلت خودداری کنند.

کمیته عالی امنیتی منطقه عدن شامل استان های عدن، لحج ، ابین و ضالع می شود که دو روز قبل با تشکیل جلسه ای قانون منع تردد موتور سیکلت را که اولین وسیله برای اجرای توطئه های ترور در این مناطق به حساب می آید تصویب کرد.
بر اساس این گزارش، ظرف چند روز اخیر عبدالحکیم السنیدی مدیر اداره امنیتی عدن توسط تروریست های سوار بر موتورسیکلت ترور شد، پس از آن یک تروریست موتور سوار به گروهی ازجوانان در جاده ساحلی استان عدن شلیک کرد که بر اثر آن یک جوان در محله المنصوره کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.
اغلب ترورها در یمن توسط تروریست های القاعده که از کمک های مالی وتسلیحاتی مستقیم عربستان برخوردارند ،صورت می گیرد.
عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    7 4
    عقب نشینی مصلحتی انصارالله و ارتش یمن از عدن خوب آتشی رو به دامن عربستان انداخته.