۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

العربیه نوشت: دیپلمات برجسته پاکستان روز دوشنبه 31 اوت از نابودی شبکه حقانی توسط ارتش این کشور در منطقه عشایری وزیرستان خبر داد. شبکه حقانی یک گروه اسلامگرای تندرو است که مسئولیت حمله به نیروهای افغان و ائتلاف بین المللی در افغانستان را برعهده گرفته است.

به گزارش وب سایت شبکه العربیه، سرتاج عزیز، وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان در دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان، که از پاکستان دیدار می کند، گفت که بیشتر پایگاههای شبکه حقانی در عملیات ارتش این کشور در منطقه وزیرستان شمالی از میان رفته است.

عزیز گفت: "آنچه از حقانی در پاکستان باقی مانده بسیار محدودتر از آنچیزی است که قبلا وجود داشته، و اکنون این گروه بیشتر در افغانستان فعال است."

به گزارش والستریت ژورنال، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر روز یکشنبه خود به پاکستان به رهبران این کشور گفت که حمله گروه حقانی از پایگاههایش در پاکستان به کشور افغانستان "اصلا قابل قبول" نیست. آمریکا صدها میلیون دلار کمکهای نظامی خود به پاکستان را مشروط به اقدام قاطع این کشور علیه گروه حقانی کرده است.

شتاینمایر از تلاشهای ارتش پاکستان در مقابله با شبه نظامیان قدردانی کرد و گفت که نیروهای پاکستانی در این مبارزه هزینه سنگینی را متحمل شده اند.

در روزهای اخیر اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، پاکستان را متهم کرد که در حملات شبه نظامیان اسلامگرا به کابل دست داشته است. اسلام‌آباد در اعتراض به این سخنان غنی، سفیر افغانستان را احضار کرده است.

سراج الدین حقانی، رهبر گروه حقانی و برادرش عبدالعزیز در لیست سیاه "تروریستهای بین المللی" آمریکا جای دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =