خطرات روشن گذاشتن بلوتوث موبایل/دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی افراد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از مردم خواست در هنگام عدم نیاز بلوتوث گوشی های همراه خود را خاموش کنند چرا که عاملی برای هک گوشی و دسترسی هکرها به اطلاعات خصوصی تلفن همراه است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در اصفهان به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان سرهنگ جهانگیر کریمی در توصیه هایی به شهروندان بیان داشت: لازم است مردم از نگهداری اطلاعات شخصی، محرمانه و به ویژه عکس ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی خصوصی بر روی تلفن همراه خود جدا خودداری کنید.

وی افزود: همچنین لازم است دارندگان تلفن‌های همراه بلوتوث تلفن خود را همواره خاموش نگه دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: احتمال گمشدن یا به سرقت رفتن تلفن‌های همراه، بیشتر ازسایر ابزارهای رایانه ای است و از این‌رو، اطلاعات ومحتواهای ذخیره در آن، درمعرض خطر و آسیب‌های جدی ناشی از دسترسی سارق به آن‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: تلفن های همراه دارای قابلیت هایی هستند که می‌توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند بنابراین در اماکن مهم و حساس، به توصیه های امنیتی مبنی برعدم استفاده از تلفن های همراه توجه کنید.

کریمی ابراز داشت: هنگام خرابی گوشی تلفن همراه خود، حتی الامکان پس از تخلیه کامل اطلاعات و محتواهای موجود درآن، برای تعمیر به تعمیر کاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه کنید.

وی اضافه کرد: گوشی های تلفن همراه مجهز به امکانات ارتباطی متنوعی مثل وای فای، بلوتوث و اینفرارد هستند که باید در هنگامی که ازاین امکانات ارتباطی استفاده نمی‌کنید آن‌ها را غیر فعال کنید چراکه مجرمان قادر هستند تا با هک و نفوذ به گوشی شما، اختیارآن را در دست گرفته، ضمن برقراری تماس‌های تلفنی به حساب شما، اطلاعات و محتواهای درون گوشی شما را به سرقت برند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =