تحریم‌ها مانع ساخت آزمایشگاه خودروسازی شد

رئیس سازمان ملی استاندارد تحریم‌ها را مانع ساخت آزمایشگاه خودروسازی در کشور عنوان کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  منطقه مازندران، نیره پیروزبخت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد مازندران در ساری درباره استانداردسازی خودروها با احداث آزمایشگاه گفت: برای اینکه خودروهای با کیفیت تولید کنیم لازم است آزمایشگاهی با امکانات و وسایل و تجهیزات کامل احداث شود که متأسفانه هنوز نتوانستیم امکانات آزمایشگاهی خود را به طور کامل تکمیل کنیم

وی اظهار کرد: بحث تحریم‌ها موجب شد تا نتوانیم به کشورهای خارجی اعتماد کنیم و به مرحله‌ای که رضایت سازمان استاندرد را تأمین کند برسیم بنابراین در حال حاضر در حال بررسی و برطرف کردن موانع و مشکلات هستیم.

پیروزبخت بیان کرد: سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها بازنگری‌های زیادی انجام داد اما نتایج با آنچه مورد رضایت مردم است تفاوت دارد.

اظهار کرد: براساس اصل 44 قانون اساسی سازمان استاندارد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

وی افزود: سازمان استاندارد با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان خدمات همکاری داشته و عقب‌ماندگی‌های کشور را براساس اقتصاد مقاومتی از طریق تولید محصولات داخلی برطرف کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در دورانی هستیم که تحولات سیاسی و اقتصادی کشور در حال رخ دادن است، اظهار کرد: اگر مشکلات سیاسی با توجه به فرمایشات رهبری و رئیس‌جمهوری برطرف شود آن زمان خطرات بیشتر احساس می‌شود.

پیروزبخت تصریح کرد: من نگران هستم که تحریم‌های بیشتری شروع شود و برای اینکه به آن مرخله نرسیم به کمک استاندارد می‌توانیم ارتباط خود را با سازمان ایزو حفظ کرده  و بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد درباره ارتباط با کشورهای همسایه بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در این استان باید روی آن کار کرد، تجارت با کشورهای مختلف مانند روسیه و سی‌آی‌اس است و نقش سازمان استاندارد را حساس‌تر  و سنگین‌تر می‌کند.

وی یادآور شد: استان مازندران یکی از مهمترین و استراژیک‌ترین مناطق کشور است و همه مولفه‌هایی که در اقتصاد پویا در زمینه کشاورزی و توسعه پایدار نیاز است را به خود اختصاص داد از این رو می‌تواند ارتباط اساسی در راستای تجارت با کشورهای دیگر با توجه به بنادر مختلف که در این استان است برقرار کند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =