شرح حال گمرک ماهی رود در استان خراسان جنوبی و در فاصله 205 کیلومتری شهرستان بیرجند عجیب است.

گمرك ماهی رود در 135 كيلومتري شهر سربيشه كه هم مرز استان فراه افغانستان است قرار دارد و در سال 1388 تأسيس شده و تنها گذرگاه رسمي استان خراسان جنوبي است. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علي اكبر كياني علي آباد رئيس گمرك ماهي رود درباره شرح حال اين گمرك مي گويد: گمرك مرزي ماهي رود ، هم در پايانه و هم بازارچه مرزي مستقر است و بطور متوسط روزانه به 250 دستگاه كاميون صادراتي و ترانزيتي خدمات ارائه مي كند. 

رئيس گمرك ماهي رود به نكته عجيبي در اين گمرك اشاره مي كند و مي گويد : تعداد پرسنل موجود جهت انجام تشريفات در اين گمرك 32 نفر است كه با توجه به بعد مسافت بسيار زياد تا اولين مركز سكونت در درح 55 كيلومتر و تا اولين شهر مرزي 135 كيلومتر فاصله دارد و پرسنل ما روزانه اين مسير را طي مي كنند تا بتوانند در محل كار خود حاضر شوند و دوباره برگردند. 

كياني علي آباد به نكته جالب ديگري هم تأكيد مي كند و مي افزايد :متأسفانه گمرك در اين مرز با كمترين امكانات و تأسيسات لازم در 2 دستگاه كانكس در بازارچه و يك دستگاه كانكس و سالن تجاري در پايانه در حال خدمت به مردم است كه اميدواريم با تأمين امكانات و تأسيسات بيشتر توسط سازمان هاي متولي زير ساخت ، شاهد تسهيل و تسريع فرآيند تشريفات گمركي باشيم. 

به گفته رئيس گمرك ماهي رود ، در حال حاضر حساس ترين و پرريسك ترين تشريفات يعني تشريفات سوخت در اين گمرك انجام مي شود و با همت و تلاش نيروهاي جوان و با انگيزه و تشكيل اتاق فكر دراين گمرك خدمات گمركي به نحو مطلوبي ارائه مي شود ، بطوري كه بسياري از گمركات سوختي درخواست استفاده از تجربه اين گمرك را دارند. 

طبق اعلام سازمان هاي نظارتي و دفتر صادرات ، گمرك مرزي ماهي رود علي رغم بسياري از محدوديت ها عملكرد خوبي داشته و چند ين بار مورد تشويق رياست كل گمرك جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است . 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =