ایرنا نوشت:

ویکی لیکس با انتشار اسنادی فاش کرد که اعضای گروهک تروریستی منافقین در سال 2011 وارد سوریه شدند تا با کشتار مردم و معارضان دولت این کشور، مسئوولیت این کشتارها را به گردن ایران بیاندازند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الحدث نیوز، اعضای این گروه تروریستی که سالها در پایگاه اشرف در عراق مستقر بودند در آغاز حوادث سوریه در سال 2011 وارد منطقه درعا شدند.

براساس اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس، این افراد در اجرای نقشه های خود با نام نیروهای ایرانی، کشتار غیرنظامیان را آغاز کردند تا از این طریق با خوش خدمتی به کشورهای حامی تروریستها، ایران را از همان ابتدای بحران سوریه درگیر جنگ این کشور کرده و چهره ایران را خدشه دار کنند.

اسناد منتشر شده ویکی لیکس، گروهک منافقین را در مناطق مختلف سوریه از جمله حلب و اطراف دمشق و اعضای آن را در حال آموزش تروریست های مسلح موسوم به معارضان مخالف دولت نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز در آذرماه سال 1392 یک عضو جدا شده از این گروهک تروریستی، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد گفته بود که حلقه ارتباط و اعزام نیروهای گروهک منافقین با تشکلی موسوم به ارتش آزاد سوریه، افراد مسلح حزب منحله بعث عراق (شاخه عزت ابراهیم) در مرز اردن هستند و این افراد اعضای گروهک تروریستی را برای ارائه آموزش های جنگ شهری و مبارزه مسلحانه در پوشش امدادگران جنگی به سوریه اعزام می کنند.

همچنین روزنامه فرانسوی فیگارو نیز در سال 92 اعلام کرده بود که عناصر گروهک تروریستی منافقین برای شرکت در اقدامات نظامی ضد حکومت سوریه در ادلب حضور دارند.

به نوشته این روزنامه، سازمان های اطلاعاتی عربی و غربی از منافقین علیه دولت سوریه استفاده می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =