موضوع درگیری بر سر ساخت و ساز در بوستان فاز 2 شهرک اکباتان همچنان ادامه دارد. برخوردهایی که شب گذشته در این منطقه اتفاق افتاده نشان می دهد حکم دیوان عدالت اداری برای توقف ساخت و ساز هنوز اجرا نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم افطاری دیشب در شهرک اکباتان به خشونت کشیده شده است. برخی از اهالی این منطقه به خبرنگار ما گفتند حدود 100 نفر از اهالی که برای اعتراض به ساخت و ساز در بوستان فاز 2 این شهرک تجمع کرده بودند، با واکنش سازندگان روبرو شدند.

تصاویر و فیلمهایی که به دست ما رسیده نشان می دهد معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار توقف عملیات ساخت و ساز و بهره برداری از مجموعه فرهنگی واقع در بلوک 19 فاز 2 شهرک اکباتان شده بودند که با واکنش برخی از اشخاص منسوب به این مجموعه روبرو شدند.
خانم دماوندی یکی از اهالی اکباتان در این باره گفت: ما حامیان محیط زیست اکباتان اطلاع پیدا کردیم با وجود اینکه حکم دیوان عدالت اداری از طریق شهرداری به اجرا کنندگان سازه غیر قانونی واقع در این محل ابلاغ شده آنها توجهی به حکم دیوان نکرده و میهمانی افطاری برای پنج شنبه شب تدارک دیده اند. ما در یک حرکت خودجوش مردمی چند ساعته و بدون تدارک قبلی با حضور حدودا 100 نفر به سوی سازه ساخته شده غیر قانونی در فضای سبز و مشاعات ساکنین به حرکت در آمدیم.
این حامی محیط زیست اکباتان درباره برخورد دیشب در این منطقه گفت: ما شعار می دادیم "حکم دیوان اجرا باید گردد ساخت و ساز بی قانون تخریب باید گردد"، "فضای سبز شهرک حق مسلم ماست "، "مسلمان مسلمان غصبی نماز نداره"، "مسلمان مسلمان غصبی نماز نداره افطار هم نداره"
به گفته این شهروند، با نزدیک شدن معترضان به سازه ای که دیوان عدالت اداری حکم توقف ساخت و ساز آن را داده است، برخی از اعضای این مجموعه فرهنگی، با آنها برخورد کردند و در نهایت، برخورد بین این اشخاص و ساکنان محله منجر به آسیب دیدن برخی از اهالی شد. این شهروند در ادامه گفت: آنها کلیه شعارهای نوشته شده بر روی مقواهای ما را پاره کردند و در نهایت موقع اذان همه روزه داران با شعار الله و اکبر با نوشیدن آب که برای روزه داران تهیه شده بود افطار کردند و آنجا را ترک کردند.
اختلاف نظر بین اهالی شهرک اکباتان و اعضای مجموعه فرهنگی سازه ای که دیوان عدالت اداری حکم به توقف ساخت و ساز آن در فضای سبز داده، باعث شده بارها مردم تجمعاتی در اعتراض به ساخت و ساز در فضای سبز این منطقه در مقابل شورای شهر و این مجموعه فرهنگی ترتیب دهند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • از اهالی شهرک اکباتان 1 NL ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 0
    با توجه به شناختی که از افراد سازنده این به قول شما مجموعه فرهنگی در شهرک دارم به شما قول صد در صد میدم این موضوع ساخت این مجموعه اصولا هیچ ربطی به مسائل فرهنگی اسلامی ندارد بلکه هدف ایجاد پایگاهی است به منظور به چالش کشیدن حقوق حقه اجتماعی مردم شهرک . چندین سال است که شهرک اکباتان علی رغم داشتن فضاهای تجاری مکفی و حتی مازد بر نیاز خود مورد سو استفاده های گسترده قرار گرفته و فضاهای عمومی و مشاعات شهرک که قرار بوده به فضای سبز شهرک اختصاص پیدا کند پیاپی مورد تعرض و ساخت و سازهای غیر قانونی قرار میگیرد و این مجموعه به قول شما فرهنگی هم سرپوشی است بر روی این مداخلات حمایتهای پیدا و نهان برخی مسئولین از این مجموعه فرهنگی حالا دیگر حالت دستوری مافوق به زیر دست پیدا کرده است .
  • از اهالی شهرک اکباتان 2 NL ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    آنچه که امروز مورد اعتراض گسترده ساکنین و اهالی شهرک قرار گرفته روند آهسته اما پیوسته تجاری سازی این شهرک مسکونی است . تعرضات مختلف به حریم این شهرک با امتداد بزرگراه ستاری به جاده مخصوص شهرک شروع شد و حریم شهرک را متاسفانه نقض کرد تا به امروز که این که این مجموعه ساخته شده که البته این مجموعه بخش کوچکی از این تعرضات است نشان دهنده آن است که علنا چیزی به نام قانون در جامعه ما حاکم نبوده و بدیهی ترین تخلافات هم تنها با دوری و نزدیکی با برخی اشخاص و گروه ها میتواند در روز روشن رخ دهد و ولی کسی پاسخگو نباشد .
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    18 0
    چرا همیشه و همه جا فقط اهالی آسیب میبنن؟ و چرا آسیب زنندگان هیچ وقت مجازات نمیشن؟
  • محسن IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    این سازه فرهنگی متعلق به کدام نهاد است؟ بنویسید تا تکلیف خودمان را بدونیم
  • آرمان A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    واقعا برای سازندگان و متولیان این مکان مذهبی متاسفم... با فحش دادن و حمله کردن به ساکنین روزه های خودشون رو باطل کردند...