مهر نوشت:

نماینده کارگران در شورای عالی کار از نشست فوق العاده امروز این شورا درباره افزایش پایه سنواتی کارگران قرارداد دائم و موقت خبر داد و گفت: این دومین نشست شورا در این زمینه طی کمتر از یکماه گذشته است.

علی اکبر سیارمه از برگزاری نشست جدید شورای عالی کار در روز جاری خبر داد و گفت: شورا امروز درباره افزایش پایه سنواتی کارگران از 500 به 1000 تومان در هر روز، تصمیم گیری خواهد کرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه این دومین نشست شورای عالی کار در کمتر از یکماه اخیر است گفت: ممکن است در جلسه امروز نیز به نتیجه نهایی نرسیم و گروه های کارگری و کارفرمایی تنها مباحث کارشناسی و بررسی های خود را در اینباره اعلام کنند.

سیارمه گفت: شورا در صدد اخذ نظرات کارشناسی شده گروه های مختلف کارگری و کارفرمایی بر سر مباحث مربوط به حقوق و دستمزد نیروی کار است.

این مقام مسئول کارگری کشور همچنین از دستور کار دیگر شورای عالی کار درباره اختیارات انجمن های صنفی خبر داد و گفت: اتخاذ تصمیمات درباره مباحث حقوق و دستمزد نیروی کار باید در قالب کارشناسی های مختلف صورت بگیرد.

20 آبان ماه امسال شورای عالی کار در یک نشست فوق العاده به صورت ویژه موضوع افزایش پایه سنواتی کارگران و مشمولان قانون کار را در دستور کار قرار داده بود که کارفرمایان درخواست یکماه مهلت برای بررسی این موضوع را کرده بودند.

اخیرا نیز معاون روابط کار وزارت کار گفته است در پایان مهلت یکماهه کارفرمایان، برای افزایش پایه سنواتی کارگران و مشمولان قانون کار در سال 94 تصمیم گیری خواهد شد.

افزایش پایه سنواتی روزانه کارگران طبق حداقل دستمزد 609 هزارتومانی امسال کارگران، دستکم 15 هزارتومان در افزایش دستمزدهای آنها تاثیرگذار خواهد بود که البته این افزایش با حداقل حقوق سال آینده محاسبه خواهد شد و چون رقم حداقل دستمزد افزایش می یابد، قائدتا میزان افزایش پایه سنواتی نیز بیشتر از 15 هزارتومان در ماه خواهد بود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    40 0
    هر ساله این موقع همه اشخاص و اصناف طرفدار کارگر میشن ولی متاسفانه حقوق فروردین نشون میده همش دروغی بیش نبوده و کارگر هر سال بدبخت تر از سال قبل میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    26 0
    چرا کارگران وکارمندان با پروژه ای با این که حق بیمه پرداخت میکنند از دریافت بیمه بیکاریمحرومند ؟ هیچ کس جوابگو نیست نمایندگان مجلس به مردم به شکل برده نگاه میکنند اگر میتوانید پیگیر باشید
  • خزرائی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    26 0
    افزایش پایه سنواتی کارگران قرارداد دائم و موقت با دوبرابر شدن حداقل دستمزد حل نمیشود و تورم حاکم در 2 دوره گذشته دولت قبلی پوستی از نیروهای قانونکارکنده که با این حرکت های لاک پشتی قابل جبران نیست .
  • ali IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    34 2
    سلام من یک کارفرما هستم حقوق کارگر با این شرایط نباید زیر یک میلیون و پانصد تصویب بشه.چطوری این بندگان خدا باید زندگی کنن
    • reza A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      7 11
      آقای کار فرما اگر این مبلغ بشه بعد میدونی ماهی چقدر باید به تامبن اجتماعی عزیز واریز کنی ؟؟؟؟؟؟
  • بابك A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    10 0
    ادامه نظر بنده ديگر را روزي تنگ ميدهد ا ما با توجه به تورم و گذران روزي زندگي بايستي به حقوق كارگز توجه بيشتري نمود و همانطور كه گفتم حداقل يك ميليون ديوست هزار تومان شود اكثر مشكلات حل ميشود يا ايامكه حداقل يك ميليون تومان شود يعني پايه حقوق كارگري يك ميليون تومان بشود ديگر اونوقت ببينيد نيتجه مثبت آن را كه چقدر اعتدال به وجود مي آيد و كارفرما هم ديگر اين همه قدرت نميگيرد كه رزور بگويود و بر كارگر جماعت سخت بگيرد و آنوقت همه قشر پايين چقدر راضي ميشوند و از گراني ديگر خيلي شكايت نمي كنند و حتي كساني هم كه مثلا كارفرماها هم ديگر وجدانشان راضي است كه نيرويش ميتواد به خرج و مخارج زندگي برسد .