خبر خوش برای هواداران آبی/استقــلال 94؛ جوان‌تر و پرانرژی‌تر

استقلال تهران در فصل نقل و انتقالات، تا الان یکی از فعال‌ترین‌ها بوده و آنچه از اتفاقات این باشگاه مشخص است، اینکه پرویز مظلومی قصد دارد تیمی جوان شده را راهی مسابقات لیگ کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در مقايسه‌اي ميان بازيكنان جدا شده و آنهايي كه به جمع آبي‌پوشان اضافه شده‌اند، اين نكته كاملاً مشخص است. هر چند هنوز زمان نقل و انتقالات ادامه دارد و استقلال هم به طور كامل براي فصل آينده بسته نشده، اما در اين مطلب مقايسه‌اي داريم ميان بازيكنان فصل قبل و فصل آينده استقلال.

تغيير صددرصدي در خط دروازه
فصل گذشته استقلال سه دروازه‌بان داشت كه به نظر مي‌رسد هيچ‌كدام از آنها در تيم فصل آينده جايي نداشته باشند. جدايي محسن فروزان و فرزين گروسيان به عنوان دروازه‌بان‌هاي اول و سوم تيم قطعي شده و وحيد طالب‌لو هم لب مرز است. با آمدن رحمتي، مسئولان استقلال شايد شرايط جدايي طالب‌لو را هم فراهم كنند تا از بروز مشكل و حاشيه‌ ميان اين دو بازيكن جلوگيري كنند. در اين صورت، يك گلر دوم به جاي طالب‌لو مي‌آيد و يك دروازه‌بان در رده سني اميد هم جاي گروسيان را مي‌گيرد.

حاج‌محمدي به جاي صادقي
پرويز مظلومي براي قلب خط دفاع خود، تصميم به ايجاد تغييرات اساسي دارد. اولين قدم هم جذب امين حاج‌محمدي به جاي اميرحسين صادقي بود. هر چند حنيف‌ عمران‌زاده بازيكن استقلال است، اما بازي كردن يا نيمكت‌نشيني او ارتباط به آمدن يا نيامدن سيدجلال حسيني دارد. مظلومي قصد دارد سيدجلال و حاج‌محمدي را در مركز خط دفاعي تيمش به كار گيرد و ميثم مجيدي و فخرالديني را هم در چپ و راست به زمين بفرستد. خط دفاعي استقلال آن قدر در فصل گذشته پرحرف و حديث بود كه مظلومي تصميم به ايجاد اين تغييرات اساسي گرفته است. هاشم بيك‌زاده هم مدافع جدا شده آبي‌هاست.

خط هافبك دگرگون شده
محور اصلي حملات استقلال در فصل گذشته، جاسم كرار بود. بازيكني كه از نظر فني در سطح خوبي قرار دارد اما اخلاق و جنجال‌هاي او از يك سو و رقم پيشنهادي‌اش از سوي ديگر، باعث شده مظلومي در مورد او مردد شود. حتي اگر كرار رفتني باشد، اميد ابراهيمي به احتمال فراوان آبي‌پوش مي‌ماند. خسرو حيدري، خرسندنيا و رمضاني هم ماندني هستند و يعقوب كريمي هم به احتمال بسيار دوباره براي استقلال بازي مي‌كند. روزبه ‌چشمي، خريد خوبي براي استقلال محسوب مي‌شود زيرا فصل قبل، جزو خوب‌هاي ليگ بود. وزنه‌هاي اصلي در خط مياني آبي‌ها، خسرو حيدري و اميد ابراهيمي هستند كه فصل گذشته هم عملكرد بسيار خوبي داشتند. به خصوص اميد ابراهيمي كه با وجود قرار داشتن در پست هافبك دفاعي، 9 گل به ثمر رساند كه آمار بسيار مطلوبي به حساب مي‌آيد. دوندگي و جواني خرسندنيا و همين طور روزبه چشمي هم مي‌تواند مايه دلگرمي پرويزخان باشد. ميلاد نوري هم در اين پست از جمع آبي‌پوشان جدا شده است.

خط حمله استقلال و دو تغيير
هر چند عملكرد رضا عنايتي در نيم‌فصل دوم فصل قبل، بد نبود و براي استقلال عملكرد قابل قبولي داشت، اما ديگر در استقلال نخواهد بود. ميلاد سليمان‌فلاح كه نيمكت‌نشين بود هم ديگر جدا شده از جمع ‌آبي‌پوشان است. سجاد شهباززاده، آرش برهاني، جابر انصاري، محسن كريمي و احتمالاً مسعود حسن‌زاده، مهاجمان استقلال در فصل آينده هستند. تركيبي كه بيشتر جوان بوده و از قدرت دوندگي، فضاسازي و گلزني خوبي برخوردار هستند. شهباززاده كه يك مهاجم باهوش و تمام‌كننده است، آرش برهاني به احتمال فراوان به صورت يار تعويضي وارد زمين مي‌شود، محسن كريمي و جابر انصاري انگيزه‌هاي بالايي براي نشان دادن خود در استقلال دارند و اگر مسعود حسن‌زاده هم به جمع آنها اضافه شود، جمع خط حمله استقلال تكميل مي‌شود و قدرت آنها بالاتر مي‌رود. مظلومي در خط حمله تيمش، فقط دو جابه‌جايي داشت.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =