مهدی تاج می گوید آدم های سیاسی به فدراسیون فوتبال عربستان فشار می آوردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عربستانی ها روی مواضع خود برای گرفتن میزبانی از ایران پافشاری می کنند و تا اسفندماه کنفدراسیون تصمیم نهایی را در این باره می گیرد اما هنوز فوتبال ایران به موضع گیری نهایی در این زمینه نرسیده است. امروز قرار است جلسه ای با حضور مدیران تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و همینطور علی کفاشیان و مسئولان سازمان لیگ برگزار شود تا در این جلسه فوتبال ایران به جمع بندی نهایی برسد و صحبت ها در تناقض نباشد. مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در این باره توضیح می دهد: «ما فردا این جلسه را برگزار می کنیم که آقای کفاشیان و اسدی دبیر کل فدراسیون هم هستند. ما مواضع خود را در آسیا و در این جلسه هماهنگ می کنیم. در واقع ما به این فکر می کنم که چه کنیم. راهکارهای مختلفی روی میز هست.»
او درباره اظهارات عربستانی ها توضیح می دهد: «برای ما اظهارات مسئولان مختلف فدراسیون فوتبال ملاک نیست بلکه تنها چیزی که رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بگوید و مکتوب باشد، اهمیت دارد. آنها هم استدلال های خود را برای برگزاری بازی در خارج از ایران دارند که البته استدلال های قوی نیست.»
تاج با اشاره به فشارهای سیاسی روی فدراسیون فوتبال این کشور می گوید: «در واقع این فشارها از سوی باشگاههای عربستانی است که یکسری آدم های سیاسی در راس آنها هستند و شلوغ کرده اند. در حالی که خودشان می دانند رفتارشان فوتبالی نیست و فقط با جنجال های رسانه ای می خواهند afc را زیر فشار قرار دهند.»
او درباره جزئیات نشست فردا توضیح می دهد: «ما در واقع پس از این جلسه به یک موضع گیری رسمی می رسیم. آقای کفاشیان هم موضع گیری فوتبال ایران را اعلام می کند. ما تا به حال چیز خاصی نگفته ایم. گزینه های مختلفی داریم.» مهدی تاج دوشنبه شب در 90 گفت که حتی ممکن است ایران در لیگ قهرمانان حاضر نشود. او در این باره می گوید: «خب یکی از گزینه ها این است که اگر بازی ها خارج از ایران باشد شرکت نکنیم. ما باید تمام حالت ها را بسنجیم. برای ما همه گزینه ها روی میز است. باید با باشگاهها جمع بندی کنیم و کفاشاین موضع رسمی را اعلام کند.»
تا به امروز این تنها کنفدراسیون فوتبال آسیا و باشگاههای عربستانی بوده اند که کنفدراسیون فوتبال آسیا را تهدید کرده اند. ایران هم گویا می خواهد تصمیمی بگیرید که حالت تهدید آمیز داشته باشد. کفاشیان می گوید در این بین از تمام لابی های خود به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم استفاده می کند. حتی قرار است اسناد مربوط به تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و همچنین اتفاقات حادثه منا را به کنفدراسیون بدهند تا آنها بدانند اگر قرار است کسی اعتراض داشته باشد، این ایرانی ها هستند نه عربستانی ها.
اما بی شک کناره گیری از مسابقات لیگ قهرمانان همان خواسته ای است که کشورهای عربی دارند. آنها در سال های گذشته تلاش کرده اند ایران را در آسیا منزوی کنند و بی شک کناره گیری، قدم مهمی در راستای رسیدن آنها به این اهداف شان خواهد بود. تاج هم می گوید: « می خواهیم بهترین تصمیم را برای فوتبال ایران بگیریم.»


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =