فرهادی رییس شورای اسلامی شدن دانشگاه ها شد

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرآيند اسلامی سازى دانشگاهها پيشينه اى بيش از يك دهه دارد و شايد بتوان گفت اولين سند مدون ملى در راستاى تحقق آرمان انقلاب اسلامی است كه با مشاركت صاحبنظران حوزوى و دانشگاهى، تدوين شد.

تعميق و نهادينه‌سازى معارف و آموزه‌هاى اسلامى در دانشگاه‌ها، تحقق آرمان ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، توليد دانش تمدنى بويژه علوم انساني- اسلامى، تعميق خردورزى و عقلانيت و تقويت روحيه آزادانديشى و خلاقيت در دانشگاه‌ها، دستيابى دانشگاه‌ها به اقتدار علمى، فرهنگى و اقتصادى در جهان اسلام و منطقه، توسعه عدالت آموزشى با توجه به آمايش سرزمين، توسعه تعامل علمى در عرصه‌هاى بين‌المللى و دستيابى به مرجعيت علمى و فرهنگى در منطقه و جهان اسلام، گسترش تعامل حوزه و دانشگاه، تحقق سبك صحيح زندگي اسلامي، ارتقاى مستمر و نظام‌مند بعد علمى، مهارتى و اخلاقى دانشگاهيان،  مشاركت حداكثرى دانشگاه‌ها در تمدن‌سازى نوين اسلامی و احياء و ارتقاي نقش خانواده در فرايند تعليم و تربيت از اهداف کلان این طرح است.

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که محمد فرهادی وزیر علوم به ریاست آن رسید که همانا در جهت تحقق اهدافی است که محمد فرهادی از ابتدای سکانداریش بر وزارت علوم آن را پیش گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در رابطه با ریاست فرهادی گفت: امید است با حضور فرهادی شاهد تحولات مثبت در آموزش عالی کشور باشیم.

او ادامه داد: شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها از قدیمی‌ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و 13 نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن عضویت دارند و این شورا موفق شده است که سند دانشگاه اسلامی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی حوزه آموزش عالی کشور به تصویب برساند.

پس از سخنان حجت‌الاسلام محمدیان، با رأی اکثریت اعضا محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی انتخاب شد.

فرهادی در این جلسه گفت: جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در دوره جدید به سمت اجرای همه جانبه سند دانشگاه اسلامی حرکت خواهد کرد.

در ادامه جلسه با رأی مثبت اعضا، مجتبی شریعتی‌ نیاسر نیز به سمت دبیر هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

در ادامه جلسه، گزارش تدوین «الگوی شبکه ارتباطات و اقدامات نظام پژوهش و فناوری» که توسط دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تدوین شده است ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود در خصوص مواردی از قبیل اجرای این الگو در دانشگاه‌های معتبر کشور جهت سنجش و توانمندی این الگو، در نظر گرفتن مقتضیات کشور در اجرای الگوهای مدیریتی، جلب مشارکت حداکثری دانشگاهیان در اجرای این اسناد، محول نمودن اجرای این اسناد به بدنه اجرایی آموزش عالی کشور ضمن نظارت بر این روند، توجه به مقتضیات محلی و فرهنگی دانشگاه‌ها در روند اجرای اسناد بالادستی، در نظر گرفتن سازوکارهای منعطف در اجرای این اسناد، تبادل دائم و منظم تجربیات اجرایی میان بدنه اجرایی و بدنه مدیریتی اسناد، ساده‌سازی حداکثری الگوهای مدیریتی در اجرای اسناد مصوب شورای اسلامی شدن، تقویت بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرای بهینه اسناد مصوب، لزوم ایجاد اجماع در میان همه فعالان دانشگاهی به منظور اجرای اسناد مصوب ذیل سند دانشگاه‌ اسلامی و گزارش‌گیری منظم از روند اجرای اسناد و بازنگری مدل‌های اجرایی بر اساس این گزارش‌ها پرداختند .

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    اقای فرهادی درسته خیلی تو مجلس قسم خوردید والا بلا اینجوری نبوده تا شغل شیرین وزرات را قبول زحمت کنید اما ما همه منتظریم ببینیم تکلیف بورسیه ها چه شد ایکاش اول از همه این موضوع را پیگیری میکردید چون قبلا شما ارادت خود را در مجلس تمام و کمال اجرا فرمودید