گرد و خاک و برف و سرما مدارس چند استان را تعطیل کرد

مدارس برخی از استانهای کشور تعطیل است. اینطور که برف و سرما به جان صفحات شمال غرب و گرد و غبار در جنوب غرب ایران غوغا می کند، بچه ها هم چاره ای ندارند جز اینکه در خانه بماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استانهای شمالی کشور در معرض برف و سرمای شدید قرار گرفته اند و استان های خوزستان در جنوب غربی ایران و ایلام در غرب نیز اسیر گرد و خاکی شده که برخی می گویند منشا آن در بیابانهای عراق است و برخی نیز انگشت اتهام را به سمت تالابهای خشک شده داخل نشان رفته اند و می گویند بیابانها و سرزمین های مجاور هورالعظیم و هورالهویزه که به خاطر کاسته شدن از دبی آب، خشک شده اند، باعث این گرد و خاک عظیم است. اما بر خلاف همیشه، زمانی که هوای برخی از استانهای کشور، برای درس خواندن مساعد نیست، هوای تهران، امروز سالم گزارش شده.

با این حال دلیل این گرد و غبار هر چه باشد، دانش آموزان خوزستانی و ایلامی این روزها، در خانه می مانند، زیرا محیط برای بیرون رفتن آنها مساعد نیست. اما در شمال غربی ایران، علت تعطیل شدن مدارس، برف و سرماست.

گزارشها می گوید برخی مدارس آذربایجان شرقی بر اثر بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم امروز اعلام کرده برخی شهرستان ها استان محل خدمت او، اسیر برف و سرما شده وبه همین خاطر مدارس شهرستانهای چاروایماق، نظر کهریز و مدارس روستایی مراغه روز شنبه در تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.

جعفر پاشایی همچنین گفته: مدارس ابتدایی و راهنمایی روستایی در شهرستان هشترود و مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهرهای مراغه، اسکو ،ایلخچی،خسرو شاه شهر جدید سهند نیز در روز شنبه نوبت صبح تعطیل اعلام می گردد.


گرد و غبار که همه جا را تعطیل کرد

از استان ایلام، واقع در نوار مرزی غرب کشور خبر می رسد که در دو روز گذشته گرد وغبار در شهرستان دهلران روند زندگی روزمره مردم را مختل کرده و مدارس این شهرستان را به تعطیلی کشانده است.

غلظت آلاینده های ناشی از ورود ریزگردها دراین شهرستان به اندازه ای شدید است که لایه ای از خاک سطح معابر و خیابان های این شهر را پوشانده و نفس کشیدن برای مردم دشوار شده. شبکه بهداشت ودرمان دهلران اطلاعیه ای صادر کرده و از مردم به ویژه سالمندان و بیماران قلبی وتنفسی خواسته با توجه به شرایط نامساعد هوا وآلودگی شدید هوا ناشی از گردو غبار از منازل خود خارج نشده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

از دهلران هر چه به سمت جنوب برویم، وضعیت آلودگی هوا، بدتر می شود. گرد و غبار باعث شد امروز تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در اهواز و 12 شهرستان دیگر استان خوزستان در نوبت صبح تعطیل اعلام شود و حتی کارمندان هم باید از ساعت 10 در محل کار خود حاضر شوند، با 2.5 ساعت تاخیر.

محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در این باره گفته: به خاطر توجه به سلامت دانش آموزان بر اساس اعلام سازمان محیط زیست استان مبنی بر عدم رفع آلودگی هوا این تصمیم گرفته شد.

به گفته او، دانش آموزان 13 شهرستان در استان خوزستان، به دلیل آلودگی هوا باید در خانه بمانند. او توضیح داده: علاوه بر تعطیلی مدارس اهواز همچنین تمامی مدارس شهرستان های سوسنگرد، هندیجان، گتوند، شوشتر، شوش ، دزفول ، حمیدیه ، کارون ، باوی، اندیمشک، هویزه و ماهشهر در نوبت صبح تعطیل است.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوزستانی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    10 1
    من از زیر خاکا با شما صحبت می کنم،کسی صدای منو میشنوه؟ با ی نوبت تعطیلی میخوایید چیو صابت کنید.طوری هم میگید ک ما باید هزار بار بگیم"خدا خیرتون بده" بچه ها ک الان تو کوچه ها دارن بازی میکنن،همون برف بازی،هه...ن ی فکر اساسی کنید،خوزستان 365 روز سالو خاکیه،چرا آمار دقیق ب مردم نمیدید. کم آبی سد سازی اختلافات سیاسی... اینجا خوزستانه ،نفت هم خاکی شده،ارزون میخرن
  • رضا A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    9 0
    طاقت مردم به سر اومده مسولین ی فکر اساسی به حال این فاجعه زیست محیطی بکنن.بترسن از روزی این همه ناله تبدیل به فریادبشه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    5 0
    دبی آب؟ مغدال فارسی دبی، «بده» است. خواناتر و فهمیدنی تر است.
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    4 1
    از روي زمين كه نميشه ديد منشا گرد و غبار كجاست، ولي از آسمان كه ميشود، وقتي به اندازه كافي از سطح زمين بالا بروند هواپيما، بالون ... و فيلمبرداري كنند، ميتوان ديد كه منشا گرد و خاك كجاست. شايدم سواد من كافي نيست.