۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

ایرنا نوشت: در پی افزایش تحریم‌ها بر علیه کره شمالی و بی‌ رغبتی در استفاده از خط هوایی این کشور توسط تایلند، تنها پرواز مستقیم پیونگ یانگ به بانکوک لغو شد.

به گزارش ایرنا، یك هفته قبل برخی رسانه های منطقه اعلام كرده بودند كه این پرواز معمولا بدون آنكه مسافری داشته باشد تنها با خلبان و خدمه آن در بانكوك فرود آمده و این موضوع باعث دلخوری مقامات تایلندی شده است.

پرواز «ایركوریو» هر هفته یك بار بین پایتخت های دو كشور انجام می شد اما در هفته های گذشته شمار مسافران آن روز به روز كمتر شد، تا جاییكه عنوان شد این پرواز هفته گذشته بدون حتی یك مسافر به زمین نشسته است.
خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی از منابع مطلع گزارش كرده كه پروازی كه می بایست در بانكوك فرود می آمد، طبق برنامه امروز از كره شمالی در فرودگاه پایتخت تایلند به زمین ننشسته است.
گزارش می افزاید، نوشته های اطلاعات این فرودگاه هم با خطوط قرمز نشان داده كه این پرواز لغو شده است.
با این حساب چون پرواز اول وارد فرودگاه نشده صفحه اطلاعات پروازی نشان داده كه پرواز برگشتی نیز برای روز چهارشنبه مد نظر قرار نگرفته است.
گزارش خبرگزاری كره حاكی است كه اصلی ترین علت لغو پرواز مداخله دولت تایلند و همراهی این كشور با تحریم های شورای امنیت بوده است.
این تحریم ها زمانی اعمال شد كه كره شمالی در روز ششم ژانویه یك آزمایش هسته ای جدید انجام داد و دست به آزمایش های موشكی بالستیكی دوربرد زد.
كره شمالی می گوید آزمایش موشك دوربرد برای پرتاب یك ماهواره در ماه فوریه بوده اما كره و آمریكا می گویند از ماهواره ای كه این كشور مدعی پرتاب آن شده تاكنون علائمی به زمین مخابره نشده است.
تایلند اعلام كرده است كه به رغم تحریم های شورای امنیت از سال 1975 میلادی كه روابط رسمی با كره شمالی برقرار كرد، مناسبات سیاسی و اقتصادی خوبی با این كشور دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =