شفاآنلاین نوشت:

همزمان با انتشار خبر جابجایی دو نوزاد در بیمارستان خصوصی درجه یک تهران، سازمان بازرسی کل کشور رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار داد.

ماجرای این پرونده؛ صبح روز 22فروردین امسال مردجوانی هراسان ومضطرب خود را به اورژانس یکی ازبیمارستانهای خصوصی درجه یک تهران درشهرک قدس (شهرک غرب) تهران رساند وازمسولان اورژانس برای کمک به همسرباردارش کمک خواست.

بلافاصله نیز زن جوان که از شدت درد زایمان به خود می پیچید به اورژانس منتقل شد. پزشکان پس از بررسی های اولیه دستور دادند این زن بلافاصله برای عمل سزارین به اتاق عمل منتقل شود. دقایقی بعد هم نوزاد دختر با شرایط طبیعی بدنیا آمد.

با این حال به رغم اینکه مادر و نوزاد در شرایط طبیعی بودند ولی چند ساعت بعد آنها به بخش منتقل شدند. مرد جوان و سایر اعضای خانواده اش که بی صبرانه منتظر این لحظه بودند همزمان با فیلمبرداری به مادرجوان ونوزاد تازه متولد شده را در آغوش کشیدند.

پدر نوزاد دراین باره گفت: آن شب با خوشحالی راهی خانه شدم و روز بعد به بیمارستان رفته و پس از تسویه حساب همراه همسر و فرزندم به خانه برگشتیم. این درحالی بود که تعداد زیادی از اقوام و فامیل منتظرمان بودند. اما چند ساعت از رسیدن ما به خانه نگذشته بود که تلفن همراهم به صدا در آمد. وقتی تلفن را جواب دادم صدای یکی از پرسنل بیمارستان را شنیدم که با اضطراب از من خواست هرچه سریعتر همراه همسر و نوزادمان به بیمارستان برگردیم. وقتی با تعجب و دلهره علت را پرسیدم، او گفت: متاسفانه فکر می کنیم فرزند شما با نوزاد دختر دیگری جابجا شده است و....

مردجوان با صدای بغض آلود و ناراحت ادامه داد: درحالی که چندین نفر از بستگان و دوستان نزدیک در خانه ما شاهد گفتگوی تلفنی و دگرگونی چهره ام شده بودند ازمن درباره اتفاقی که رخ داده بود سوال کردند. من هم در اوج ناراحتی موضوع را مطرح کردم. این درحالی بود که همسرم و بقیه فامیل و نزدیکان با شنیدن حرفهایم شوکه شدند. همان موقع نیز با مشاهده دستبند نوزاد متوجه شدیم مشخصات درج شده با مشخصات فرزند ما صددرصد مغایرت دارد.

پدرجوان ادامه داد: درحالی که چاره ای نداشتیم با عذرخواهی ازمیهمانان بلافاصله راهی بیمارستان شدیم. پس ازورود به بخش، چند تن از مسولان مربوطه با نشان دادن خانواده دیگری اعلام کردند آنها متوجه موضوع احتمالی جابجایی بچه ها شده و به همین خاطر نیز درخواست پیگیری ماجرا را داده اند.

مرد جوان بیان داشت: درحالی که همچنان شوکه بودیم به اعتراض نسبت به این سهل انگاری بسیار بزرگ پرداختیم. مسولان مربوطه نیز در پاسخ گفتند:برای حل مشکل باید هر دو مادر و نوزادهای تازه متولد شده در بیمارستان بمانند تا آزمایش های لازم صورت گیرد. درعین حال از من و مردجوان دیگری که تازه پدر شده بود نیز نمونه برداری های لازم صورت گرفت. اما متاسفانه از طریق آزمایش خون نتیجه ای حاصل نشد. ضمن اینکه چهره بچه ها نیزشباهت زیادی به هم داشتند و از این بابت نیز با مشکل روبرو بودیم.

پدرنوزاد جابجا شده اظهارداشت: درحالی که همگی ما وخانواده هایمان شرایط بحرانی و پراسترسی داشتیم به ما اعلام شد تنها راهکار تشخیص هویت بچه ها انجام آزمایش های دقیق ژنتیکی است. که البته این روند نیز نیازمند طی مراحل قضایی واداری مربوطه بود. بااین حال قرارشد تازمان انجام این آزمایش ها و اعلام نتایج، هر دو مادر و نوزدانی که تحویل آنها شده بود در بیمارستان بمانند و ضمن شیردهی و مراقبت از بچه ها منتظر اعلام نتایج آزمایش هاباشیم.

وی گفت: دراین چهار روز همگی ما شرایط بسیار سخت و بحرانی پشت سرگذاشتیم، اما متاسفانه درنخستین آزمایش های ژنتیکی نیز نتیجه لازم بدست نیامد. به همین خاطر دوبار مجبور به انجام این آزمایشها شدیم. تااینکه سرانجام روزچهارشنبه نتایچ آزمایش های اولیه اعلام ومشخص شد هردونوزاد جابجا شده بودند. یعنی نوزادی که ما به اسم فرزندمان به خانه آورده بودیم فرزند خودمان نبود.

مردجوان با انتقاد شدید از مسولان این بیمارستان خصوصی درجه یک گفت: این اتفاق تلخ تاثیر بسیار بد روحی وروانی برای همگی اعضای دوخانواده بدنبال داشته و منتظراعلام نظررسمی مسولان بیمارستان هستیم.

گفتنی است بدنبال انتشار این گزارش بازتاب گسترده آن در رسانه های مختلف، صبح امروز تیمی از کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار دادند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =