مهر نوشت:

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت سرعت در جاده ها به 2400 دوربین می رسد، گفت: هم‌اکنون 630 دوربین ثبت نظارت تصویری در جاده‌ها نصب است.

علی اکبر آشوری در گفتگو با مهر با اشاره به خرید دوربین‌های جدید برای ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها، اظهار داشت: برای توسعه دوربین‌های ثبت سرعت برنامه ریزی‌هایی انجام شده که در حال طی مراحل قانونی است.

وی با بیان اینکه تعداد دوربین های ثبت سرعت را به 1800 تا 1900 دستگاه افزایش می‌دهیم، بیان کرد: در حال حاضر 400 دوربین ثبت سرعت در جاده‌ها داریم که 200 دوربین برای سازمان راهداری و 200 دوربین برای پلیس راهور فعال شده است که به تخلفات سرعت در جاده ها رسیدگی می‌کند و اطلاعات در مرکز اجراییات پلیس تبدیل به جریمه می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور افزود: پس از انجام کارهای قانونی تعداد دوربین های ثبت سرعت در جاده ها به 2300 تا 2400 دوربین افزایش می‌یابد که می‌تواند نقش زیادی بر کنترل سرعت در جاده‌ها داشته باشد.

آشوری با بیان اینکه 630 دوربین ثبت نظارت تصویری در جاده‌ها نصب است، گفت: این دوربین‌ها جاده ها را پایش تصویری می‌کند و اطلاعات مربوط به جاده‌ها را در اختیار ما می‌گذارد.

وی یکی از عوامل کنترل کننده حوادث جاده‌ای را استفاده از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای دانست، گفت: باید استفاده فعال تر و کاربردی‌تری از سیستم‌های هوشمند در جاده ها شود تا اطلاعات سریعتر به دست ما برسد و کنترل بیشتری بر رفتارهای کاربران در جاده‌ها انجام شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    10 1
    افزایش جریمه برای حفظ جان مردم یا راهی برای درامد زایی
  • بی نام DE ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    درآمد چهار برابر بشه یا دوربینها؟ یا هرد دو؟؟