زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر بندرعباس در استان هرمزگان را لرزاند که تاکنون 8 پس لرزه داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 23:41:19 یکشنبه شب 5 بهمن 1393 در موقعيت و مركز ۲۷.۴۳ شمالي و ۵۶.۱۸ شرقي و عمق ۹ كيلومتری زمین به وقوع پیوسته است.


این زمین لرزه در فاصله‌ 30 كيلومتري بندرعباس هرمزگان، 34 كيلومتري فين هرمزگان و 47 كيلومتري جزیره هرمز هرمزگان رخ داده است.


از ساعت ۰۰:۳۰:۲۷ بامداد امروز دوشنبه تا ساعت ۰۶:۲۱:۵۹ صبح 8 پس لرزه به ترتیب به بزرگی 2.0، 2.7، 2.2، 2.4، 2.2، 3.8، 2.6 و 3.0 ریشتر بندرعباس را لرزانده است.

 

زلزله 5ریشتری بندرعباس خسارتی نداشت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: بر اساس گزارش های اولیه زلزله پنج ریشتری یکشنبه شب بندرعباس خسارتی نداشته است.
علی اَعما به ایرنا گفت: با توجه به کوهستانی بودن مرکز زلزله و احتمال ریزش کوه، تیم های امدادی و ارزیابی خسارت به مناطق فین، گنو، تازیان، رضوان و تنگ باغ در فاصله حدود 40کیلومتری بندرعباس اعزام شدند. او از مردم خواست ضمن حفظ آرامش،نکات ایمنی را رعایت کنند.
اعما گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در آمادگی کامل به سر می برند و در صورت نیاز به سرعت ماموریت های تعیین شده را انجام خواهند داد.
زلزله 5 ریشتری که حدود هشت ثانیه ادامه داشت موجب وحشت مردم و خروج آنان از خانه ها شد. هم اکنون آرامش در  مناطق زلزله زده برقرار است و مردم به منازل خود بازگشته اند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =