۱۰ علت درخواست طلاق در کشور/ اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی بهزیستی برای کاهش طلاق

مهر نوشت:

رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و کاهش طلاق در سال ۹۴ خبر داد و گفت: طلاق عاطفی نسبت به سال گذشته در کشور افزایش یافته است.

دکتر همایون هاشمی در حاشیه رونمایی از طرح جامع «بشیر» با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده و مقایسه آمارهای طلاق در سال‌های گذشته مشخص شده که طلاق در میان خانواده‌ها افزایش داشته است. بر همین اساس سازمان بهزیستی طرح جامع «بشیر» را برای کاهش طلاق و توانمندسازی خانواده‌ها در سراسر کشور اجرا می‌کند و بودجه خوبی را نیز برای آن در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: در سال 91 میزان طلاق 150 هزار و 324 مورد اعلام شده که این آمار در سال 92 با رشد 13.2 درصدی به 155 هزار و 369 مورد افزایش یافته است و این نشان‌دهنده افزایش طلاق در کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی به 10 دلیل عمده درخواست طلاق اشاره کرد و گفت: عدم مسئولیت‌پذیری، طلاق عاطفی، اعتیاد، دخالت اطرافیان، کمبود مهارت‌های زندگی، بیکاری، عدم تسلط به مهارت‌های حل مساله، عدم حمایت‌های روانی و عاطفی، پایین بودن آستانه تحمل و همچنین عدم بلوغ فکری از جمله دلایل مهم درخواست طلاق هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه بیشترین دلیل درخواست طلاق، عدم مسئولیت‌پذیری با 9.49 درصد است، گفت: طلاق عاطفی 9.4 درصد اعلام شده که نشان‌دهنده افزایش آمار آن در کشور است. بر همین اساس از مسئولین درخواست می‌کنیم که برای رفع این مشکل، با سازمان بهزیستی همکاری کنند.

به گفته وی، اعتیاد با 7.79 درصد و همچنین بیکاری با 4.78 درصد مهم‌ترین دلایل درخواست طلاق عنوان شده‌ است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه نسبت ازدواج به طلاق 5.5 به 1 درصد در سال 91 بوده است، گفت: این آمار در سال 92 به 5.4 رسیده است که نشان‌دهنده افزایش شیب ملایم آمار طلاق در کشور است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    99 3
    کمبود مهارت‌های زندگی؟؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      5 0
      بله دقیقا.خیلیها رو میبینم که بعد از حتی چندین سال زندگی مشترک توانایی صحبت کردن با هم و یافتن راه حل مشترک برای مشکل رو ندارن و بعد از جمله سوم دعواشون میشه. کاش توی مدرسه و دانشگاه به جای اثبات فلان قضیه هندسی یا حفظ فلان فرمول یا انتگرال دو و سه گانه گیری کمی به ما یاد میداندن چطور باید در کنار هم زندگی کنیم.
  • حمید IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    7 0
    "رئیس سازمان بهزیستی باید این رو هم اضافه می کرد که این طلاق ها به هیچ عنوان ربطی به اقتصاد ویران مملکت ندارد و مقصرش خود مردم هستند." البته یادشون رفت که .... خودشون رو گردن مردم بیندازند و مردم را مقصر جلوه دهند.
  • اقا سید A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    6 2
    علت اصلی طلاق خیانت به هم هست متاسفانه عادت بدی در جامعه رواج پیدا کرده منظورم رابطه متاهلین با کسان دیگر زن متاهل با مردی دیگر به غیر شوهر در اختفا و بلعکس و متاسفانه مورد دیگری که میشود نام برد روش نادرست استفاده از علم و فناوری منظورم برنامه های چت در اندروید در کل خیانت زناشویی به هم حتی از دو طرف.....
  • ن RO ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 1
    وقتی ازدواجی نباشد آمارش به طلاق اضافه میشود .
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 0
    آقا چرا شهامت نداريد گزينه ١١ رو حم بگيد عدم ارضا روحي و معنوي...
  • رضا A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    2 0
    متاسفانه مسائل جنسی و عدم اطلاع از اون دلیل اول طلاق در ایرانه که برای اثبات اون بنده به عنوان محقق میتونم مقالات مرتبط رو معرفی کنم. متاسفانه ریاست سازمان بهزیستی اینجا هم از الفاظی دیگه برای اسم بردنش استفاده میکنن و توقع دارن مشکل حل بشه
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    3 0
    براورده نشدن خواسته های جنسی هم اضافه کنید
  • ناصر DE ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 3
    همه اینها مشکلاتی هستند که قبل و بعد از ازدواج قابل حل هستند. جا دارد دو، سه جمله از عیسی مسیح برایتان بگویم. متی باب 19 آیه های 3 تا 6 .....  پس فریسیان آمدند تا او را امتحان كنند و گفتند: «آیا جایز است مرد، زن خود را به هر علّتی طلاق دهد؟» ۴ او در جواب ایشان گفت: «مگر نخوانده‌اید كه خالق در ابتدا ایشانرا مرد و زن آفرید،ه‌ ۵. و گفت از این جهت مرد، پدر و مادر خود را رها كرده،‌ به زن خویش بپیوندد و هر دو یك تن خواهند شد؟ ۶.  بنابراین بعد از آن دو نیستند بلكه یك تن هستند. پس آنچه را خدا پیوست انسان جدا نسازد.»
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    6 6
    نقشي براي ماهواره ها و سريالهاي آنها قائل نيستيد؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    5 2
    مثلا برای یک مرد معتاد چه میخواهید بکنید ا زنی را که ذاتا سبکسر است چگونه براه می اورید مرد یا زنی که با زن شارلانانی بدنیا امده چه گونه متوانید با منطق و ارامش کنید مرد بیکار وبی پول را چگونه توانمندش می کنید در قدیم صبوری بود که میساختند ودم نمی زدند وبدی وزشتی ازدواج مجدد بود که تن به همان زندگی می دادند وقتی قبح وزشتی ریخته انها هم دلیلی برای سازس نمی بینند ومی خواهند شانس خود را بیازمایند غافل از اینکه از خاک برخواهند خاست ودر خاکستر خواهند نشست این بودجه را هم هزینه خواهید کرد خواهیم دید
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    از نعمات تحریم و دور زدن همه باید مستفید شوند و نه فرند چند نفر حاجی و استاد در بخش سران و تصمیمگیران کلان در تهران و کرج. مثلا" لیست اقلام درخواستی افراد ثبت شود و بعد یک کشتی برود از طریق واسطه عربی و افریقایی اجناس را بخرد و با دلار 1100تومانی وارد کند و برای افراد پست شود تا یکسوم قیمت بازار بشود. و به ریش دشمن اینطوری بخندیم.