ایسنا نوشت:

دو مردی که در حومه دالاس در تگزاس مقابل محل برگزاری یک نمایشگاه و مسابقه کاریکاتورهای موهن ضد اسلامی اقدام به تیراندازی کرده بودند، به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، سخنگوی پلیس گارلند در تگزاس اعلام کرد، دو فرد مسلح در زمان پایان این نمایشگاه در مقابل مرکز هنری کالول در گارلند شمالی اقدام به تیراندازی کردند.

در تیراندازی عصر یکشنبه به وقت محلی، یک نیروی امنیتی غیرمسلح از ناحیه پا دچار جراحت سطحی شد. پس از مداخله پلیس، دو فرد مسلح کشته شدند.

شهردار گارلند گفت: مظنون اول فوراً کشته شد و مظنون دوم هم مجروح شد و پس از آن به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

هویت مهاجمان هنوز اعلام نشده است و شهردار گارلند می‌گوید که هیچ نشانه‌ای مبنی بر همدستی شخص دیگری در این حادثه دیده نمی‌شود. گردهمایی مرکز هنری گارلند از سوی "ابتکارعمل دفاع از آزادی آمریکا" حمایت مالی شد. این گروه، گروهی ضد اسلامی محسوب می‌شود. برگزارکنندگان این تجمع می‌گویند به این دلیل یک مرکز دولتی را برای برگزاری رقابت انتخاب کرده‌اند که ماه ژانویه در همین مکان یک گردهمایی ضد اسلام‌هراسی برگزار شد. برای این نمایشگاه از کاریکاتوریست‌ها خواسته شده بود تا طرح‌های خود را ارسال کنند و براساس اعلام این گروه ضد اسلامی، بیش از 300 اثر ارسال شد و جایزه فرد برنده 10 هزار دلار بود. براساس اعلام پلیس، 200 تن مجموعاً در این نمایشگاه شرکت کردند و بیشتر آنها اهل تگزاس نبودند.

اندکی پس از این حادثه یکی از رهبران سرشناس مسلمان در دالاس در پیامی توییتری اعلام کرد: این حادثه چیزی بود که ما نمی‌خواستیم رخ دهد. به نظر می‌رسد که یک فرد تک‌رو دست به این حمله زده باشد. ما موافق این اتفاق نیستیم.

یکی از سخنرانان اصلی گردهمایی گارلند گرت ولیدرز، از سیاستمداران هلندی راست‌گرا بود که به خاطر یکی از فیلم‌هایش، القاعده او را در لیست اهداف خود قرار داده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =