۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

هزاران نفر از مردم تل آویو در اعتراض به تبعیض نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس رژیم صهیونیستی با اقلیت ها به خیابانها ریخته و فریاد اعتراض سردادند.

به گزارش شبکه المیادین ، رسانه های رژیم صهیونیستی شمار مجروحان درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با یهودیان اتیوپیایی تبار را چهل و یک نفر عنوان کردند.

خبرنگار المیادین گفت در حدود 5000 اتیوپیایی تبار در تل آویو تظاهرات برپا کردند که می توان آن را انقلاب برده ها نامید.

ناصر اللحام خبرنگار المیادین در این خصوص گفت: تلویزیون رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرد که درگیری و تظاهرات تمام شده اما واقعیت چیز دیگری است. این درگیری ها تا حدی شدید بوده است که نتانیاهو مجبور به دخالت شد. اما سوال این است که چرا این تظارهات با این شدت سرکوب شد. سران صهیونیست این بهانه را مطرح کرده اند که برخی افراد آشوب طلب در میان تظاهرکنندگان بوده اند.

در میان زخمی ها در حدود بیست پلیس دیده می شود اما حال زخمی های اتیوپیایی تبار وخیم است. اتیوپیایی تبارها در فلسطین دارای رهبری نیستند.

86 درصد از آن ها جذب ارتش شده اند، 85 درصد از کودکانشان زیر خط فقر هستند، 13 درصد از جوانانشان بیکار هستند و در مجموع تبعیض زیادی علیه آنها وجود دارد از جمله اینکه آنها حق اهداء خون ندارند، ازدواج با آنها صورت نمی گیرد.

یک هفته قبل، پلیس رژیم صهیونیستی به یک سرباز اتیوپیایی تبار که با لباس نظامی بود اهانت کرد. صهیونیست ها گمان نمی کردند که با خشم این چنینی اتیوپیایی تبارها روبرو شوند و پنج هزار نفر از آنها در تل آویو تظاهرات برپا کنند. این تظاهرات را می توان انقلاب برده ها نام داد زیرا در جامعه صهیونیست ها با آنها مانند برده رفتار می شود.

اللحام افزود: اتیوپی تبارها در این تظاهرات تنها هستند و شهرک نشینان، اشکنازیها، سفارادیها و خاخامها با آنها همراهی نکرده اند. این مساله نشان می دهد که میزان نوع دوستی در جامعه صهیونیست ها در حداقل ممکن قرار دارد. اما با این حال سران رژیم صهیونیستی سعی دارند به سرعت این تظاهرات را سرکوب کنند تا به اقشار دیگر سرایت نکند.

تظاهرات کنندگان ضمن حمل دست نوشته و پلاکاردهای مختلف، شعارهایی در مخالفت با سیاستهای تبعیض آمیز مقامات صهیونیستی سر داده و یا به نشانه ی این اعتراض در سوت ها و بوق هایی که به همراه خود آورده بودند، می دمیدند.

بر روی یکی از پلاکاردها به خط عبری نوشته شده بود: «ما ساکت نخواهیم ماند».

بر روی دست نوشته ی یکی دیگر از معترضان نیز به زبان انگلیسی نوشته بود: «دیگر نژادپرستی نه».

شماری از معترضان فریاد می زدند: «مأموران بدرفتار پلیس باید به زندان بروند».

یکی از معترضان اتیوپیایی با استفاده از یک بلندگو می گفت: «چرا ما اجازه نداریم که زندگی خوبی داشته باشیم؟

شماری از تظاهرات کنندگان نیز شعار می دادند: «نه سیاه و نه سفید، ما همگی انسانیم».

دکتر گادی بن ازر، استاد دانشگاه و از شرکت کنندگان در این تظاهرات دراینباره گفت: «تبعیض در حق اتیوپیایی ها را در همه جا می توان دید و جلوی این مسئله باید گرفته شود، بخاطر خود ما، نه فقط بخاطر مردم اتیوپیایی تبار. این مسئله به ما مرتبط است نه به آنها».

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    1 1
    شما هم مثل صداوسیما نیاز به یک دوره اخلاق حرفه ای دارید هیچ انسانی چه برسد به روزنامهنگاری که باید سطح ادب و شخصیتشان بالاتر باشد چنین تیتری نمیزند. استفاده از عبارت برده نشاندهنده یک دید جهان سومی است که برازنده شما نیست