تسنیم نوشت: اولین همایش «ایران و یونان – فرصت‌های کشف ناشده» فردا در مرکز همایش‌های رایزن برگزار می‌شود.

 اولین همایش «ایران و یونان – فرصت های کشف ناشده» فردا در مرکز همایش های رایزن برگزار می شود و شرکت های انرژی، نفت، گاز و حمل و نقل یونانی در تهران حضور خواهند یافت.

سهیل گل پور، مدیر عامل گروه شرکتهای بین المللی مایکروسورس درباره برگزاری اولین همایش «ایران و یونان – فرصت های کشف ناشده» که فردا در مرکز همایش های رایزن برگزار می شود، گفت: گروه شرکت های بین المللی مایکرو سورس یک هولدینگ چندملیتی است که در حوزه اروپا و آمریکای جنوبی در زمینه های توسعه صادرات، برندینگ، توسعه زیرساختهای صنعت توریسم، آی سی تی، فاینانس و سرمایه گذاری زیرمجموعه های متعددی را در ایران و خارج از ایران دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه چند سالی است در یونان مستقر هستیم و در پی سفری که جناب آقای ظریف، وزیر امور خارجه ایران به یونان داشتند این فرصت فراهم شد که وزیر امور خارجه یونان به همراه معاونان و معاون وزیر اقتصاد به ایران سفر کنند.

گل پور با اشاره به اینکه سفارت یونان در تهران برگزار کننده اولین سمینار ایران و یونان با همکاری گروه مایکروسورس است، تصریح کرد: شرکت هایی در حوزه های انرژی ، نفت، گاز، حمل و نقل، بانکداری، آی تی، صنایع غذایی، کشاورزی، ساخت و ساز، زیرساخت، کشتیرانی و ... همراه با هیأت یونانی به ایران سفر کرده اند و تدارک دیده ایم تا شرکت هایی در همین زمینه از ایران نیز حضور داشته باشند تا بتوانند در این سمینار ملاقات داشته باشند.

وی ادامه داد: فرصت های کشف نشده اقتصادی و فرهنگی دو کشور برای توسعه این روابط در این سمینار مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا راهبردی با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور، دولتمردان و بخش خصوصی فراهم شود.

مدیر عامل مایکروسورس افزود: در این سمینار هولدینگ به فعالان دو کشور که نیاز به کمک دارندخدمات ارائه می دهند که البته مهم ترین کمک اطلاع رسانی به فعالان اقتصادی و فرهنگی هر دو کشور است که از فرصت های سرمایه گذاری و توسعه روابط آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مراودات ایران با خاورمیانه و آسیای میانه و همچنین مراودات یونان با کشورهای اروپایی می توانیم این فرصت ها را شناسایی کنیم و به دنبال بازارهای جدید باشیم.

گل پور تأکید کرد: حضور در خارج از کشور با هدف دست یابی به بازار های فراتر از بازاری که برای کشور ما تعریف شده است به معنای خروج سرمایه نیست و می تواند حضور ما را در بازارهای جهانی قدرتمند تر کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، چین و ژاپن تلاش می کنند از امکانات کشورهای هدف در راستای توسعه صادرات بهره مند شوند، هدف ما این است که شرایطی را فراهم کنیم که کشور ما حضور موفق تری داشته باشد و توسعه صادرات که همیشه در کشور مغفول مانده است در عرصه بین المللی با حضور شرکت های بخش خصوصی در کشورهای اروپایی توسعه پیدا کند و توسعه صادرات کشورمان در حوزه سرمایه گذاری خارجی قدرتمند شود.

وی گفت: ایران کشور قدرتمندی در جهت جذب سرمایه خارجی است و امیدواریم بتوانیم قابلیت های ایران را در این حوزه و در صادرات گسترش دهیم.
گل پور همچنین درباره مهمانان شرکت کننده در همایش ایران و یونان؛ فرصت های کشف ناشده گفت: علاوه بر وزیر امور خارجه یونان، سفیر یونان در ایران، معاون وزیر خارجه یونان، معاون وزیر اقتصاد صنعت و توریسم یونان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، مدیرعامل بنیاد رودکی و برخی دیگر از مقامات دو کشور در این مراسم حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد.

اولین همایش «ایران و یونان – فرصت های کشف ناشده» فردا از ساعت 9 صبح الی 15 در مرکز همایش های رایزن برگزار می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =