ایسنا نوشت: نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مورد اتمام عمر مفید سازه برخی سینماها و تالارهای پایتخت هشدار داد.

محمدمهدی تندگویان گفت: شش ماه پیش طی نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران در خصوص ناایمن بودن برخی از اماکن اجتماعی و فرهنگی هشدار دادیم.

وی با بیان اینکه در این نامه بروز اتفاقاتی همچون ریزش بخشی از تئاتر شهر پیش بینی شده بود، گفت: عمرمفید سازه سینماهایی همچون گلریز و تجریش تمام شده است و هشدارمان در این زمینه جدی است چراکه در این اماکن مردم بسیاری حضور می‌یابند و با کوچکترین اتفاق ممکن است فاجعه انسانی رخ دهد.

تندگویان با بیان اینکه علاوه بر سینماها و مراکز فرهنگی بسیاری از ابنیه‌ها حتی در دانشگاه تهران نیز در معرض خطر هستند گفت: به عنوان مثال تالار دانشگاه تهران که رئیس جمهور در آن سخنرانی می‌کند؛ در حالت عادی مدت زمان خروج از آن 7تا 10دقیقه است و حالا اگر بحرانی ایجاد شود؛ معلوم نیست چه فاجعه انسانی رخ می‌دهد و ما در مورد همه این ابنیه‌ها هشدار داده‌ایم چراکه در بسیاری از تالارها و سینماهای سطح شهر یا عمرمفید سازه تمام شده یا پاسخگوی ایمنی روز نیست.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی نیز این هشدار را پذیرفته گفت: باید وزارت مسکن و شهرسازی به سازمان نظام فنی مهندسی شناسایی این ابنیه‌ها را ابلاغ کند و پس از آن شهرداری نسبت به ایمنی سازی این مراکز اقدام کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =