مهر نوشت: در نسل جدید صفحه کلیدها دیگر خبری از کلیدهای سخت و فنر نخواهد بود زیرا نسخه انعطاف پذیری از آنها با استفاده از نوعی لاستیک ساخته شده که قابلیت برنامه ریزی شدن را هم دارد.

اکثر صفحه کلیدهای موجود در دنیا بر مبنای استفاده از مواد سخت و فنرها هستند اما حالا گروهی از دانشمندان دانشگاه آوکلند در نیوزلند مدل ساده و قابل برنامه ریزی این وسیله کاربردی را ساخته اند که ماده به کار رفته در آن نوعی لاستیک انعطاف پذیر، کش سان و البته عایق در برابر جریان الکتریکی است.

این مدل پیش ساخته شامل دو لایه حسگر است که درون ساختار واحدی روی هم قرار گرفته اند. سطح مورد نظر این صفحه کلید به ۹ منطقه حسی مختلف جداسازی شده که بر این اساس می توان ۹ کلید قابل برنامه ریزی برای آن در نظر گرفت.

این ساختار به صفحه کلید نمایشگرهای لمسی شباهت زیادی دارد اما با یک تفاوت شاخص و آن اینکه قابلیت کشسانی داشته و انعطاف پذیر است. از آن گذشته چنین صفحه کلیدی به واسطه ساختار مواد تشکیل دهنده آن در برابر مایعات مخرب مقاومت چشمگیری دارد.
محققانی که این فناوری را ارایه کرده اند معتقدند که نمی توان از مزایای قابل توجه آن چشم پوشی کرد، از آن جمله که می توان آن را به دور تجهیزات دیگر آن هم در زوایای مختلف متصل کرد.

همچنین این ساختار جدید را می توان در دل پوسته های حسگر تعبیه نمود. از این حیث چنین فناوری برای ورزشکاران و پزشکان کاربرد زیادی خواهد داشت.

ویژگی مهم دیگر این صفحه کلید در آن است که می توان ساختار کلی و نواحی ۹ گانه آن را با برنامه ریزی مجدد صفحه کلید اصلاح و به روزرسانی کرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =