۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

ایرنا نوشت:

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت 300 واحد سکونی در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد و خواستار لغو این تصمیم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، بان کی مون روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با احداث فوری 300 واحد مسکونی در بیت ال و برنامه ریزی برای ساخت 504 شهرک جدید در شرق بین المقدس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که شهرک سازی ها بر اساس حقوق بین الملل، اقدامی غیرقانونی و مانعی در مقابل صلح است و با مقاصد بیان شده رژیم صهیونیستی درباره پیگیری راه حل دو کشور برای حل و فصل مناقشه با فلسطینی ها مغایرت دارد.

دبیر کل سازمان ملل از اسرائیل خواست این تصمیم را در جهت منافع صلح لغو کند.

بان کی مون همچنین درباره تهدید تخریب روستای سوسیه در کرانه باختری هشدار داد.

سخنگوی وی گفت: نابودی اموال خصوصی در سرزمین های اشغالی بر اساس حقوق بشردوستانه بین المللی ممنوع است و عاملان چنین اقداماتی باید پاسخگو باشند.

رژیم صهیونیستی شرق بیت المقدس را در سال 1967 اشغال و بعدها این منطقه را در اقدامی که هیچ گاه از طرف جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد، به خود ضمیمه کرد.

عقب نشینی رژیم صهیونیستی از مناطق اشغال شده فلسطین، به رسمیت شناخته شدن شرق بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین و امکان بازگشت آوارگان فلسطینی از مطالبات فلسطینی ها در صورت موفقیت مذاکرات صلح است که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    13 4
    مگه میشه مگه داریم