روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت:

آقاي رئيس جمهور در سفر به مشهد مقدس در جمع نخبگان استان خراسان رضوي فرمود: «براي نحوه رفتار دختر و پسر در جامعه، راه حل علمي مي خواهيم... نبايد تصور کنيم که با ديوار و فيلتر، مشکلات حل مي شوند... با «ون» و «سرباز»، فرهنگ درست نمي شود...»

فهم رئيس جمهور محترم از تهاجم فرهنگي دشمن و شبيخون فرهنگي فضاي مجازي و ماهواره ها و تعريف صورت مسئله مشکلات اجتماعي و فرهنگي با واقعيات و شرايطي که در آن به سر مي بريم، انطباق ندارد. اکنون دشمن در مرحله «عمل» در تخريب هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه ماست. آقاي رئيس جمهور مي فرمايد تازه وارد مرحله «علم» و راهبردهاي علمي در اين باره شويم. حرفي نيست، بشويم. اما يک سال از کارنامه دولت در حوزه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي مي گذرد، آيا به همين ادعايي که مطرح شده، عمل مي شود؟

مجموعه مواضع مسئولين دولتي، ناظر به اين حقيقت است که دغدغه اي براي تقابل با تهاجمات فرهنگي و اجتماعي ديده نمي شود. آنچه ديده مي شود گاهي تسهيل و تسريع و همگرايي با اين نوع تهاجمات است که صداي مراجع تقليد، دلسوزان جامعه و نخبگان دانشگاهي و حوزوي را درآورده است.

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    26 1
    ملاکها را برای مردم خود مردم باید تعیین کنند نه کس دیگر .
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    24 1
    نویسنده محترم مقاله آنچه امروز داریم نتیجه دیروز است. در این یکسال این اتفاقات بوجود نیامده است به قول شما دولت قبل در هشت سال گذشته دغدغه فرهگی و انقلابی داشته است. نتیجه آن کجاست؟ که چیزی نمی بینیم جز افزایش شدید ناهنجاری های اجتماعی، اعتیاد، سرقت و ... لطفا اجازه بدهید در مقوله ای مانند فرهنگ ریشه ای و علمی و با تدبیر عمل شود. فرهنگ و شیوه زندگی مردم خوراکی نیست که به بازار تزریق کنیم تا مردم بخرند و فردا همه صاحب فرهنگ شوند. فرهنگ لباس نیست که به زور به کسی بپوشانیم. فرهنگ فکر و اندیشه است که باید اصلاح شودو........
  • مرضیه IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    22 1
    خودت داری میگی تهاجم فرهنگی آخه میشه دشمن از راه فرهنگ وارد شه شما با زور و ناسزا مقابله کنی؟ مگه تا حالا همین کارو نکردیم ؟ نتیجه ش چی بوده ؟ جامعه روند خودشو طی کرده بی حجابی هم گسترش پیدا کرده با خودتو ن هم رو در وایسی دارید شما ها...
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    30 1
    رسالت جان ، چن ساله با فهم شما کار کردیم نتیجه اش شده اینی که هیچکس قبولش نداره بذارید آقای روحانی به قول هایش عمل کنه. مردم اگه حرف شما رو قبول داشتن که نماینده ی مورد تایید شما اینقدر کم رای نمی آورد.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    20 1
    اين روزنامه رسالت همان نيست كه امام راحل اجازه پخش آن را در جبهه نداد
  • مهرداد IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    27 1
    فهم یک جریده کم تیراژ هم آنقدر نیست که با منتخب مردم با این ادبیات سخیفی که در شان و جایگاه خودش است ، اینچنین صحبت کند .
  • احسان A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    16 1
    ببین کیا دارن از واقعیات جامعه حرف میزنن
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    21 2
    چرا8سال گذشته شمااين فهم رانداشتيد حال كه ريس جمهورمردمي آمده همه سكوت كرده ها فهيم شدند.
  • محمد A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    24 1
    سلام روی صحبتم به آقاو یا خانمی هست که خود را فهیمتر از منتخب مردم میداند اگر انتقاد ، پیشنهاد و یا تذکری دارید با زبانی و کلامی در شان رسانه و مطبوعات ابراز نمائید .
  • رعنا DE ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    14 1
    فهم روزنامه رسالت فهم روزنامه نه تنها با واقعيات جامعه انطباق ندارد بلكه درست در جهت عكس واقعيات ملموس جامعه هست.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    10 1
    شناسنامه داری؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    17 1
    لابد شما به واقعیات نزدیکید، می شه بفرمایید نماینده شما چند درصد رای مردم را داشت؟
  • جاوید IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 25
    کسانی که سالهای زیادی بین مردم نبودن باید هم چنین تصوری داشته باشن.آقای روحانی سالها از قدرت به دور بودن و طبیعتا وضعیتشون هم طوری بوده که با مردم رابطه نداشتن .مثلا در مورد ویدئو گفتن که ممنوع بود چی شد؟باید خدمتتون عرض کنم که همون ویدئو در مقطعی مغز جوونها رو فاسد کرد چون فقط فیلمهای مبتذل نگاه میکردن ،پس وقتی میگن ویدئو کاری نکرد معلومه در جامعه نبودن.بله الان کسی ویدئو رو تحویل نمیگیره چون سیستم های پیشرفته تر اومده.این دلیل نمیشه بگیم ویدئو تأثیر منفی نداشته .ویدئو خوبه ،ماهواره هم خوبه ولی ما فرهنگ استفاده درست از اونها رو نداریم و فقط بفکر لذت های مادی هستیم.آقای روحانی همون ویدئو هم خیلی ها رو سست ایمان و فاسد کرد خبر ندارید. این همه اختلاس و دزدی نتیجه همون سست ایمانی هاست .
    • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      21 2
      نکته جالبش اینه که اون همه اختلاس و دزدی که می فرمایید کار دوستانی بود که مثل خودتون ظاهر قضیه رو حفظ می کردند اما باطنشون اشکال داشت. بله باطن ، چیزی که هنوز هم از نظر شما مهم نیست.
  • محمد A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 1
    اگه رئیس جمهور مردمی محبوب و با تدبیر نظر ندن پس شما کی باشین که برای فرهنگ و جامعه کاسه داغتر از آشین؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 1
    باز دلواپس شدن . آخی
  • حقیقت A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 1
    اگه پدری سیگاری باشه و دوست نداشته باشه فرزندش سیگاری بشه رو در روی فرزندش سیگار میکشه یا پنهانی؟ اگر مادری رفتاری خلاف شان داشته باشه آیا اجازه میده فرزندش نظاره گر باشه؟حالا دولت که خودش رو دلسوز مردم کشور مخصوصا جونها میدونه بدون فیلتر و دیوار چگونه میتونه جلوی نفس سرکش اونها رو بگیره؟هر چقدر هم انسان با ایمان باشه باز هم شیطان راهی برای نفوذ پیدا میکنه پس چه بهتر که دولت یک سری محدودیت ها رو ایجاد کنه تا با این کار تا مقدار زیادی جلو وسوسه ها گرفته بشه.