هشدار یونیسف درباره تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کودکان/ خطر سیل و خشکسالی برای ۶۹۰ میلیون کودک

یونیسف در گزارشی اعلام کرد که حدود 690 میلیون نفر کودک در خطر تغییرات آب و هوایی هستند، این یعنی حدود یک سوم تمام کودکان جهان. هم اکنون جمعیت کودکان کره زمین 2.3 میلیارد نفر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یونیسف در کمتر از یک هفته مانده به کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس اعلام کرد بیش از نیم میلیارد کودک در مناطقی که احتمال وقوع سیل در آن زیاد است و 160 میلیون کودک در مناطقی با احتمال زیاد خشکسالی، زندگی می کنند. این یعنی آنها در معرض تغییرات آب و هوا هستند.

از 530 میلیون کودکی در مناطق خشکسالی خیز زندگی می کنند، 300 میلیون آنها در کشوری زندگی می کنند که بیش از نیمی از جمعیت آنها فقیر (حقوق روزانه کمتر از 3.10 دلار) هستند. از 160 میلون نفر دیگر هم، 50 میلیون نفر در چنین کشور هایی زندگی می کنند.

آنتوی لیک، مدیر اجرایی یونیسف، در این رابطه گفت: این آمار ضرورت اینکه همین الان باید اقدام کنیم را نشان می دهد، کودکان امروز کمترین تاثیر را روی تغییرات آب و هوایی دارند، اما آنها و کودکانشان کسانی هستند که باید با عواقب آن زندگی کنند و جوامع محروم بیشترین آسیب را از این تغییرات خواهند دید.

تغییرات آب و هوایی یعنی سیل، خشکسالی ، امواج گرمایی و شرایط آب و هوایی شدید بیشتر. این اتفاقات می توانند عامل مرگ و ویرانی شوند، همچنین تغییرات آب و هوایی به عوامل کشنده کودکان مانند سوء تغذیه، مالاریا و .. هم کمک می کند. کودکی که از آب کافی و بهداشت محروم باشد بیشتر تحت تاثیر سیل، خشکسالی و طوفان قرار می گیرد. زمان بهبود آن ها هم به احتمال زیاد طولانی خواهد بود.

اکثر کسانی که در معرض خطر سیل هستند در آسیا زندگی می کنند و اکثر کسانی که در معرض خشکسالی قرار دارند در آفریقا زندگی می کنند.

نمایندگان جهان که در کنفرانس تغییرات آب هوا در پاریس دور هم جمع می شوند، نیاز دارند تا به توافقی برسند که تولید گاز های گلخانه ای قطع شود.

لیک در این رابطه گفت: ما می دانیم کاری که برای جلوگیری از تغییرات آب و هوا انجام می شود دشوار است. اما اقدام نکردن نامغقول خواهد بود. ما یک تصمیم درست را به کودکان و سیاره مان بدهکاریم؛ اتفاقی که باید در پاریس بیفتد.

منبع: یونیسف/ 24 نوامبر 2015

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 0
    یکی از مشکلات این است که در مناطق آسیب خیز از سیل وزلزله مردم تعداد زیادی هم کودک بدنیا می آورنددر همین افریقا زنان بطور میانگین شش،هفت کودک دارند، یا افغانستان وحتی من مدتی جزیره قشم بودم در آن جا هم در اوج فقر ششهفت بچه دارند