ایران نوشت:ساعت 15 و 47 دقیقه عصر یکشنبه 12 اردیبهشت مرد هراسانی در تماس با اورژانس، سقوط پاراگلایدری در سایت گاوازنگ و مصدومیت خلبان را خبر داد.

با مخابره این گزارش تیم اورژانس پایگاه قائم به محل اعزام شدند و تکنیسین‌های اورژانس دقایقی بعد به محل رسیدند.
با توجه به اینکه منطقه کوهستانی بود و دسترسی به محل حادثه بسختی ممکن بود تیم اورژانس مجبور شدند با پای پیاده تجهیزات را به صحنه برسانند. جواد مرادی مسئول روابط عمومی اورژانس زنجان به شوک گفت: تیم اورژانس پایگاه قائم پس از حضور در محل و معاینه خلبان جوان پاراگلایدر او را فاقد علائم حیاتی دیدند اما چون نشانه‌های قطعی مرگ وجود نداشت اقدام‌های پیش بیمارستانی انجام شد و مصدوم بسرعت به بیمارستان آیت‌الله موسوی انتقال یافت اما متأسفانه احیا نتیجه‌ای نداد و این خلبان جان خود را از دست داد.  به گفته شاهدان این خلبان از ارتفاع 50 متری به زمین سقوط کرده بود که در این شرایط امکان زنده ماندن بسیار پائین است. مرادی افزود: منطقه گاوازنگ بخش تفریحی و کوهستانی در نزدیکی شهر است که علاقه‌مندان به پرواز در آنجا حضور دارند. ما پیش‌تر نیز حادثه سقوط در این منطقه داشتیم اما هیچ کدام منجر به مرگ نشده بود. براساس بررسی ما خلبان این پاراگلایدر به نام علی بابایی 41 ساله بوده و سابقه هیچ بیماری نداشته است. او در این پرواز نیز به دلیل مواجهه با  شرایط نامساعد جوی پاراگلایدرش پیچ خورده و سقوط کرده است. او کارت پرواز داشته و سابقه بارها پرش را نیز داشته است.
 گفت‌وگو با تنها شاهد حادثه
خلبان علی بابایی در حالی آخرین پرواز خود را در ارتفاعات گاوازنگ زنجان ابدی کرد که دوست نزدیکش و تنها شاهد این سقوط دلخراش هنوز شوک زده است و می‌گوید نمی‌داند چطور با این غم کنار بیاید. دوستی که روز حادثه خلبان بابایی را همراهی می‌کرد و روی زمین و در منطقه فرود انتظار او را می‌کشید صحنه سقوط را دید و تا رسیدن امدادگران اورژانس به تنهایی در کنار پیکر نیمه‌جان دوستش برای زنده ماندن او تلاش می‌کرد.

او در این باره  گفت: آن روز مثل هر روز علی پرواز کرد. بعد از تیک‌آف قصد داشت ارتفاع بگیرد که جریان باد برای بالا رفتن او کافی نبود و به اجبار پائین آمد. از بالای سایت دیواره کوه مشخص است و در واقع وقتی باد به دیواره می‌خورد جریان گرفته و سرعت پرنده را بالا می‌برد اما این شرایط در آن لحظات نبود و علی با پائین آمدن به چپ رفت و به جریان مستقیم باد خورد. در آن لحظات من همه صحنه‌ها را می‌دیدم ولی کاری از دستم بر نمی‌آمد. وحشت‌آور بود. بال از دو طرف جمع شد و چرخید. علی سعی کرد از چرخش خارج شود اما بال زیر پایش رفت و از ارتفاع حدود 50 متری سقوط کرد؛ درست در دامنه کوه.

دوستی که بغض دارد، افزود: با دیدن این صحنه بسرعت خودم را بالای سر علی رساندم اما هیچ علائم حیاتی نداشت و تمام کرده بود. علی خلبان باتجربه‌ای بود و بارها در سایت پرواز کرده بود و کارت پرواز داشت و هنوز نمی‌توانم مرگش را باور کنم. تنها شاهد صحنه سقوط این پاراگلایدر در پایان گفت:‌ خلبان بابایی دو فرزند دارد و این اتفاق ضربه سنگینی به خانواده او وارد کرده است. در حال حاضر علاوه بر دیدن آن وضعیت علی، تنها بودن من در منطقه خیلی آزارم داد. همه در محدوده تیک‌آف بودند و سقوط در نقطه کور بود به همین خاطر هیچ‌کس به جز من نتوانست در آن شرایط خود را به محل برساند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    یعنی چی؟یعنی تو این سایت پرواز یه کارشناس حضور نداره که اول جهت و سرعت باد رو بسنجه بعد بهشون اجازه پرواز بده؟مگه میشه همینطوری بدون توجه به عوامل مهم و تعیین کننده ای مثل باد هر کسی بره پاراگلایدر سوار بشه؟اینجاست که میگن ارزانترین چیزها تو این کشور جون ادمهاستمن خودم یبار توی کیپ تاون افریقای جنوبی رفتم که سوار پاراگلایدر بشم با اینکه اونروز از نظر من بی تجربه هوا کاملا صاف و مناسب پرواز بود ولی سایت رو به دلیل"شرایط نامناسب جوی"کلا تعطیل کرده بودند اون روز من ناراحت هم شدم که چرا با وجود هوی صاف و ارام بهونه میارن ولی الان میفهمم که اون روز شاید جهت و سرعت باد مناسب نبوده که به هیچ کس اجازه پرواز ندادند ظاهرا تفاوت جان با جان در اینجا و اونجا از زمین تا اسمان است
  • امیر IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    لطفا مسولین یه فکری به حال سایتهای پروازی تهران شهران برا عزیزان تهرانی انجام بدن خسته شدیم این ورزش یه تفریح سالمه