فارس نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ گفت: دخالت برخی از کشورها برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی نظیر حمله به سوریه می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وانگ‌‌ون رئیس دانشگاه ریمن چین بعد از ظهر امروز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی، ایران تنها کشور باثبات و با قدرت منطقه بوده است.

وی تصریح کرد:‌ نقش ایران در سیاست خارجی چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش چین بر ایجاد محیطی صلح‌آمیز و با ثبات در جهان بوده است.

ولایتی نیز در ادامه این دیدار اظهار داشت: ایران و چین در حوزه مسائل جهانی و منطقه‌ای دیدگاه‌های بسیار نزدیک و منافع مشترکی برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها تا سطح استراتژیک داشته‌اند که رفت و آمد مقامات بلندپایه می‌تواند مسیر حرکت را هرچه بیشتر تسهیل کند.

ریمن نیز در ادامه یادآور شد: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و چین در پروژه‌های مشترک و زمینه‌های مختلف منجر به روابط قوی امروز دو کشور شده و همکاری و مشاوره‌های ۲ کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و به ویژه مبارزه با تروریسم بسیار مفید خواهد بود چرا که منطقه خاورمیانه به عنوان تأمین‌کننده انرژی جهان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و باید صلح و ثبات منطقه‌ای عاری از تروریسم داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: ایران از نقطه‌نظرات و فعالیت‌های چین در جهت صلح منطقه‌ای و حل مسائل مهم جهانی استقبال می‌کند هرچند که دخالت برخی از کشورها بر خلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی نظیر حمله به سوریه و نقض حاکمیت ارزی این کشور می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: تقویت روابط ۲ کشور در قالب همکاری شانگهای می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای در توسعه روابط دو کشور به شمار رود.

ولایتی همچنین تصریح کرد: فشارهای غرب برای تحت تأثیر قرار دادن روابط دو کشور چین و ایران وجود دارد اما علی‌رغم همه این‌ها دو کشور به روابط خود ادامه می‌دهند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =