فروش اسناد پزشکی 10 میلیون بیمار امریکایی توسط یک هکر جنجالی شد

هکری که مدعی است 9 میلیون 300 هزار سند پزشکی مربوط به بیماران آمریکایی را در اختیار دارد، قصد فروش آنها را به قیمت 750 بیت کوئین معادل 486 هزار دلار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، اطلاعات شامل نام، آدرس بیمار، ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و شماره تأمین اجتماعی کاربر می‌شود که در وب تاریک به بالاترین پیشنهاد فروخته می‌شود.

فروشنده خود را تحت نام «thedarkoverlord» شناسانده است و اعلام کرده تا دوشنبه هفته بعد در دسترس نخواهد بود!

سایت مادربرد در تماس با مدعیان از صحت اطلاعات مذکور نوشت و اینکه هکر با استفاده از اکسپلویتی روی RDP توانسته است اطلاعات را به سرقت ببرد.

ابتدای امسال نیز هکر دیگری با روش مشابه توانست اطلاعات پزشکی بیماران آمریکایی را پس از سرقت روی اینترنت منتشر کند که این موضوع جنجال‌برانگیز شده است که چرا کارمندان بهداشت و درمان از نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور با باگ استفاده می‌کنند که باعث سرقت دیتای کاربران می‌شود؟

هم‌زمان در وب تاریک دیگری اطلاعات 207 هزار بیمار آمریکایی به قیمت 170 بیت کوئین معادل 110100 دلار به فروش می‌رود. فروشنده ادعا می‌کند که اطلاعات 397 هزار بیمار آتلانتایی را نیز دارد که 300 بیت کوئین معادل 194 هزار دلار می‌فروشد.

در مورد دیگری اطلاعات 47800 بیمار اهل فرمینگتون میسوری به قیمت 60 بیت کوئین معادل 39 هزار دلار در معرض فروش قرار داده‌شده و هکر مدعی شده است که اطلاعات را به‌صورت Plaintxt از روی یک رایانه با دسترسی داخلی به‌دست آورده است.

اخیراً سیستم‌های بهداشت و درمان آمریکا به‌عنوان قربانی شماره یک، مورد آماج حملات هکری قرارگرفته و هکرها از این راه پول‌های خوبی به جیب زده‌اند!



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =