«اژدهای سرخ» دو سال دیگر در مریخ/برنامه رویایی اسپیس‌ایکس

ایسنا نوشت: موسس و مدیرعامل میلیاردر شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد تا کپسول اژدهای سرخ(Red Dragon) را تا اوایل سال 2018 به مریخ بفرستد.

شرکت اسپیس ایکس که پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد تا سال 2020 اولین فرود خود را بر روی سیاره سرخ(مریخ) تجربه کند، حال در بیانیه ای جدید اعلام کرد که سفر آنها به مریخ 2 سال زودتر انجام خواهد شد.

الون ماسک بر این باور است که این یک گام بزرگ به سمت هدف نهایی وی مبنی بر استعمار سیاره سرخ است.

در اولین پرواز آزمایشی این فضاپیما، هیچ فضانوردی آن را همراهی نمی‌کند زیرا حجم داخلی آن تنها به اندازه یک SUV است. اما وزن آن 5 تا 10 برابر سنگین‌تر از هر وسیله ای می‌باشد که تاکنون بر روی مریخ فرود آمده است.

این کپسول فضایی مجهز به ابزارهای پیشرفته‌ برای نمونه‌برداری از سطح مریخ است.

اژدهای سرخ بصورت مستقیم به جو مریخ وارد شده و فرود این فضاپیما بر سطح این سیاره نیز با استفاده از هشت موتور موشکی پرقدرت Super Draco انجام خواهد شد.

این هشت موتور به فضاپیما اجازه می‌دهند تا روی هر سطح سختی فرود آید.

موتورهای Super Draco با ایجاد نیرو در جهت مخالف فرود، از سرعت این کپسول کاسته و سبب فرودی نرم روی خاک مریخ می شوند.

ماسک گفت فضاپیمای اژدهای سرخ برای فرود در هر نقطه از منظومه شمسی طراحی شده و سیستم فرود این فضاپیما اخیرا در کارخانه اسپیس ایکس در مک گرگور تگزاس مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گفته مقامات این شرکت، اژدهای سرخ بر روی یک نسخه قوی تر از موشک فالکون شرکت اسپیس ایکس که Falcon Heavy نام دارد ارسال خواهد شد.

ماسک معتقد است که استفاده مجدد از موشک‌ها، راه حلی کلیدی برای کاهش هزینه های ارسال موشک به فضا است.

ناسا نیز در حال برنامه ریزی برای انجام اکتشافات در مریخ است و قصد دارد تا سال 2030 فضانوردان خود را به این سیاره ارسال کند.

اندکی پس از اعلام شرکت اسپیس ایکس مبنی بر ارسال اژدهای سرخ به مریخ، داوا نیومن، معاون مدیر ناسا، اعلام کرد که این سازمان فضایی در ازای تبادل اطلاعات مربوط به فرود این فضاپیما بر روی مریخ، حاضر به همکاری و پشتیبانی فنی شرکت اسپیس ایکس است.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود،شرکت اسپیس ایکس نام خود را به عنوان اولین شرکتی که موفق به فرود در مریخ شده ثبت خواهد کرد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =