ایسنا نوشت: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه IT کشور بازی رایانه‌ای ماجراجویانه‌ای به نام «سفر جنجالی» در حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی عرضه کردند و درصدد هستند تا به زودی نسخه رایانه‌ای آن را وارد بازار کنند.

«سفر جنجالی» عنوان رسمی‌ترین بازی رایانه‌ای تولیدشده به منظور معرفی و نهادینه‌سازی شیوه و سبک اسلامی ایرانی و فرهنگ سازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان است.

داستان این بازی در یک تمدن فرضی روی می‌دهد که متشکل از روستاها و شهرهایی است و هر یک از آنها دارای اماکن متعددی هستند. بازیگران در این بازی با همکاری شخصیت‌های دیگر درون بازی به مکان‌های جذابی رفته، مجهولات متنوعی را کشف می‌کنند و جلوی یک خرابکاری نفوذی بزرگ را می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب داستانی بنیسی، مدیرعامل شرکت طراح این بازی با اشاره به جزئیات این بازی گفت: این بازی دارای عناصر فرهنگی و مذهبی فراوانی است که وجود دو گونه معما و جورچین جدید در امامزاده روستا، انجام ماموریتی برای پیدا کردن چندین شیء قدیمی گمشده در یک گرمابه و نیاز به انجام محاسبه با چرتکه، از جمله عناصر این بازی است.

وی با تاکید بر این که این بازی قابلیت رقابت آنلاین دارد، خاطرنشان کرد: این بازی علاوه بر آن که به صورت یک نفره در رایانه شخصی قابل استفاده است، بازی‌گرهای آن می‌توانند با اتصال به اینترنت، در یک رقابت ملی در درون بازی حضور یابند و سعی خود را برای جلوافتادن از سایر بازی‌بازها به کار گیرند.

داستانی از عرضه نسخه رایانه‌ای این بازی در آینده نزدیک خبر داد و تصیح کرد: با همکاری محققان تاکنون موفق به طراحی و عرضه دو بازی رایانه‌ای با محتوا و ارزشی با نام‌های «عملیات انهدام 1: نبرد فاو» و «عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر» شده‌ایم.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =