ایرنا نوشت:

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری از شهروندان خواست نسبت به موارد ادعایی مشکوک که با انتساب خود به دفتر یا نهاد ریاست جمهوری درصدد کلاهبرداری و سوء استفاده هستند، هوشیار باشند.

پرویز اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا از شناسایی موارد سوء استفاده از عناوین دولتی و همچنین جعل عناوینی نظیر «روابط عمومی و اداره کل تشریفات ویژه سفرهای استانی» خبر داد که بر اساس آن‌ها افراد مجهول‌الهویه با منتسب کردن خود به نهاد ریاست جمهوری و دفتر رییس جمهوری، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی گفت: به طور مثال اخیرا برخی کلاهبرداران در تماس با شهروندان و اعلام اینکه رییس جمهوری به نیت ۱۴ معصوم قصد کمک و مساعدت به ۱۴ مستحق در قالب تسهیلات خود اشتغالی، ازدواج، هزینه‌های سفر زیارتی و غیره را دارد، ادعا کرده‌اند که می‌بایست فهرست افراد به آدرس پست الکترونیکی Daftar Riyasat gomhor @gmail.com که آدرسی مجعول است، ارسال و مبالغی نیز به حساب‌های اعلامی واریز شود تا مساعدت‌ها انجام شود.

اسماعیلی بر ضرورت آگاهی‌رسانی به شهروندان درباره ترفندهایی که با سوء استفاده و جعل عناوین در صدد کلاهبرداری هستند، تاکید کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری افزود: همچنین برخی افراد با ارسال پیامک‌های جعلی با عنوان برنده شدن در مسابقات قرعه‌کشی سیم‌کارت‌های اعتباری، عنوان کرده‌اند که برای دریافت جایزه باید به نهاد ریاست جمهوری مراجعه حضوری داشته باشند یا با شماره تلفن نهاد تماس بگیرند.

اسماعیلی ادامه داد: مواردی از این دست و عناوینی نظیر «روابط عمومی و اداره کل تشریفات ویژه سفرهای استانی» جعلی است و در ساختار دفتر و نهاد ریاست جمهوری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از مهر ساختگی با عنوان «نهاد ریاست جمهوری» از سوی افراد مجهول‌الهویه و تهیه و صدور بخشنامه و ابلاغیه‌های دروغین در یکی از استان‌ها مشاهده شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: حتی مشاهده شده که برخی کلاهبرداران نیز با تماس تلفنی و به دروغ، خود را مسوولان ارشد دولت یا روسای دفاتر مقامات عالی اجرایی معرفی کرده و تقاضاهای مالی مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: هیچیک از مقامات محترم و ارشد دولت، چنین اقدامات خارج از ضابطه‌ای نداشته و نخواهند داشت و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، آگاهی عمومی از شیوه‌ها و مستمسک‌هایی که این افراد سودجو برای سوء استفاده از مردم شریف به کار برده و می‌برند، ضروری است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری از مردم شریف ایران خواست در برابر شگردهای کلاهبرداران که بعضاً در قالبی موجه و با انتساب خود به نهادهای رسمی از جمله نهاد ریاست جمهوری، در صدد اخاذی از شهروندان هستند، هوشیاری به خرج دهند و قبل از هر گونه اقدامی در ارتباط با این کلاهبرداران، موارد مشکوک را جهت رسیدگی به دفاتر مذکور، مراجع قانونی و انتظامی منتقل کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آنالیزور A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    20 5
    ببخشید ها خیلی خیلی ببخشید ولی طرف باید خیلی جیگر باشه که با این روش و امثالهم سرش کلاه بره؛ منطقم خوب چیزیه بخداااااااا