هیات دولت در جلسه ۲۳ شهریور ۹۳،‌ تسهیلات اعطایی به زندانیان جرایم غیرعمد را ۲۰۰ میلیون تومان تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، بر اساس ماده 5 آیین نامه اجرائی بند (ب) تبصره (17) قانون بودجه سال 1393 کل کشور حداکثر وام پرداختی به مددجویان غیرعمد، دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام است.

محمدعلی ساری، معاون ستاددیه کشور در این باره گفت: نظر به اینکه آئین‌نامه اجرائی مزبور برای اولین بار در اقدامی کم سابقه پیش از سال جدید (1393) ، یعنی در تاریخ 25 اسفند ماه سال 92 به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است. در آن زمان نرخ دیه سال جدید هنوز معین نشده بود، به همین دلیل در جدول تعیین اقساط وام مددجویان تحت پوشش ستادد یه ، حداکثر مبلغ تسهیلات پرداختی بر اساس دیه سال 1392 که مبلغی معادل 1520000000 ریال تعیین شده بود ، پرداخت می شد.

او در ادامه گفت: به‌عبارتی اگر فردی در یکی از 4 ماه حرام (محرم ، رجب ، ذی القعده و ذی الحجه) در حادثه‌ای منجر به مرگ کسی می شد، تنها قادر بود طبق جدول آئین نامه سال 1393 برای پرداخت دیه مقرر شده 200 میلیون تومانی خود به اولیاء‌دم تا سقف 152 میلیون تومان از بانکهای عامل تسهیلات بگیرد. اما ستاددیه ‌کشور طبق وظیفه قانونی خود ، از اداره کل اعتبارات بانک مرکزی درخواست کرد که با طرح موضوع در شورای پول و اعتبار این سقف را به حداکثر دیه در ماههای حرام که مبلغ 200 میلیون تومان است، افزایش دهد.

معاون ستاددیه کشور با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در این راستا گفت: مسئولان بانک مرکزی نیز با ارسال نامه درخواستی ستاد به دفتر هیئت دولت، درخواست کردند که این جدول توسط هیئت وزیران اصلاح و جدول جدید را ابلاغ کنند. خوشبختانه این پیشنهاد در جلسه اخیر هیئت وزیران در تاریخ 23 شهریور ماه، مطرح و تصویب شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 1
    از این به بعد مردم برای دریافت این وام میزنن همدیگرو میکشن ...