ایسنا نوشت:

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی در مورد دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: ایران بزرگ‌ترین تهدید علیه اسراییل است نه داعش یا حزب‌الله.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی اورشلیم پست، یووال اشتاینتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی، در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در نیویورک گفت: اسراییل به شدت در مورد این دوره از مذاکرات نگران است.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد ایرانی‌ها تاکنون هیچ انعطافی از خود نشان ندادند از این رو بعید می‌دانم ایرانی‌ها در مذاکرات سازش کنند.

اشتاینتز که به تازگی برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر کرده بود گفت: ایرانی‌ها هم‌چنان به اقدامات خود همانند دوران احمدی‌نژاد ادامه می‌دهند و خواستار حفظ سانتریفیوژهای‌شان و راکتور آب سنگین اراک هستند در واقع هیچ اختلاف واقعی به وجود نیامده است.

او تاکید کرد: اسراییل بر این باور است که دست نیافتن به توافق بهتر از یک توافق بد است.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی یاد آور شد: اگر چه تمرکزها برای مبارزه با داعش افزایش یافته است، جامعه جهانی باید اولویت‌های خود را به درستی حفظ کند. مقابله با داعش مهم است اما اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند جهان برای دهه‌های متمادی متفاوت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این اظهارات این مقام رژیم صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که این رژیم تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است و به سازمان‌های بین‌المللی اجازه نظارت بر تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را نمی‌دهد.

وی افزود: در واقع این مساله تهدید اصلی علیه امنیت جهانی است و باید در اولویت باشد.

اشتاینتز هم‌چنین با اشاره به پایان دوره کاری کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا پایان ماه اکتبر تصریح کرد: به توافق نرسیدن، شکست نیست و اگر گروه ۱+۵ به تعهدات و اصولش پای‌بند باشد حتی می‌توان آن را یک موفقیت در نظر گرفت.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی متذکر شد: من پیش از سفر به واشنگتن نگران بودم و با نگرانی بازگشتم، من چیزی مبنی بر این که ایرانی‌ها سازش کرده یا امتیازی داده‌اند که بتواند امیدوارم کند نشنیدم.

به گزارش ایسنا، یووال اشتاینتز هفته گذشته یک هیات بلندپایه رژیم صهیونیستی به منظور رایزنی با مقامات آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر کرده بود. رژیم صهیونیستی همواره یکی از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته‌ای آمریکا و ایران بوده و مقامات آمریکایی را به سازش در برابر ایران متهم کرده است.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قرار است روز پنج‌شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آغاز شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    14 5
    داعش که دست پرورده خودتونه . معلومه که تهدیدی برای شما به حساب نمیاد .
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    10 3
    خودشون اعتراف می کنند که داعش در جهت منافع اونها کار می کنه. به ما چه.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    10 3
    ببخشيد ولي بايد بگم واقعاً بيشعور هستن...
  • سامان IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    10 3
    چون داعش از خودتونه
  • امیر IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    5 5
    امریکا و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی توانند برای کشور ما بکنند ما جوانان ایرانی تا خون در رگ و جان در بدن داریم با الهام از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و برکت و نورانیت مقام معظم رهبری تلاش خواهیم که به بلندی های دست نیافتی برای کشورمان دست یابیم و به جهانیان ثابت کنیم که ایران سرزمین دلیران وشیران پارسی است.
  • بهنام64 A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    3 8
    آمریکایی ها خودشون میدونن کی بده کی خوبه گول این چیزارو نمیخورن خودشونم از اسراییل خسته شدن ولی چاره ای ندارن چون تو عمل انجام شده اند ....