۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
برفکِ نویسنده‌ آمریکایی در نمایشگاه کتاب

پیمان خاکسار رمانِ «برفک» نوشته‌ی دان دلیلو را ترجمه کرد. این رمان که بنا بر نقدهاو نظرهای عمومی و مطبوعاتی از پرفروش‌ترین و تاثیرگذارترین آثار ادبیات پسامدرن در سی سالِ اخیرِ ادبیات آمریکا بوده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ رمان «برفک» سالِ 1985 منتشر شد. بسیاری از منتقدان این رمان دلیلو را یکی از نمادهای ادبیاتِ پست مدرن می‌دانند.

دان دلیلو که یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسنده‌گان آمریکایی بعد از جنگ است سال‌هاست که کنار نام‌هایی چون فلیپ راث، توماس پینچون، اداگار لارنس داکتروف، سال بلو، دویود فاستر والاس و... از مهم‌ترین داستان‌نویسان جریان پسامدرن محسوب می‌شود. رمانِ «برفک» روایتی‌ست از زندگی یک استاد دانشگاه و خانواده‌اش که در مواجهه با مظاهر مصرف‌گرایی و تکنولوژی نوظهور سال‌های دهه‌ی هشتاد دچار یاس‌ها و تردیدهای وجودی و زیستی می‌شوند. دان دلیلو همواره به عنوان نویسنده‌ای با گرایش‌های پررنگ فلسفی مشهور بوده و بی‌تردید یکی از این دلایل همین رمان است. «برفک» جوایز بسیاری از جمله‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا را از آن خود کرده است. نشرِ چشمه این رمان را با ترجمه‌ی خاکسار در روزهای نمایشگاه کتاب به مخاطبان عرضه خواهد کرد.

دان دلیلو متولد سال 1936 در نیویورک آمریکاست. پیش از برفک آثار دیگری نیز از او به فارسی ترجمه شده است. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =