از آمارسازی های بیهوده و تصویرسازی های غلط در حوزه جوانان پرهیز کنیم

ایسنا نوشت:

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در پستو نگه داشتن دختران و عدم مشارکت و حضور آنان در فضای اجتماعی یک خطر است، بنابراین باید سمن‌های دختران جوان به ویژه سمن‌های مربوط به اشتغال آنها در استان‌ها بسیار جدی گرفته شود.

محمدرضا رستمی در اختتامیه گردهمایی مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: لازم است برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره هفته جوانان و هفته علی اکبر (ع) به سمن‌های استانی واگذار شود و مسئولان استانی بر حسن انجام ار آنان نظارت کنند. علاوه بر آن لازم است که جوانان در برنامه‌هایی که در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود، مشارکت داشته باشند. به عنوان نمونه یکی از استان‌ها برای جشنواره استانی مسابقه طراحی پوستر برگزار کرده بود.

وی در ادامه گفت: ادارات کل ورزش و جوانان باید ماهی یک بار یک گزارش راهبردی استانی به معاونت ساماندهی امور جوانان ارائه دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آینده مدیریت اجتماعی ایران و دنیا در دست فضای مجازی است، اظهار کرد: فضای مجازی برای ما یک اولویت محسوب می‌شود بنابراین هر استان باید دست کم ماهانه یک کمپین برای جوانان در رسانه‌های اجتماعی مانند کمپین کاهش اعتیاد برگزار کند. علاوه بر آن شبکه‌های اجتماعی داخلی اختصاصی جوانان در استان‌ها باید تولید شود.

رستمی اضافه کرد: اپلیکیشن موبایل در استان‌ها، تولیدکنندگان زیادی دارد بنابراین لازم است مسئولان استانی تولید اپلیکشین‌های موبایل را به مسابقه بگذارند. علاوه بر آن تولید محتوای قوی به زبان فارسی در رسانه‌های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد و طراحی تخصصی اجتماعی نیز در برنامه ششم توسعه قطعی شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز به جوانان اضافه کرد: باید امید، نشاط، خودباوری را به جوانان بازگردانیم و نباید با اقدامات ندانسته ناامیدی را در بین آنان گسترش دهیم. علاوه بر آن نیازمند بازگشت اعتماد به جوانان هستیم به همین منظور طراحی پورتال ملی اوقات فراغت که بر زمین مانده بود و اظهارات کلیشه‌ای و بیهوده درباره آن می‌شد را به یک تشکل مردم نهاد واگذار کردیم و با گذشت یک ماه و نیم از این کار، این پورتال آماده رونمایی شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: باید توانمندسازی در ستاد و استان‌ها جدی گرفته شود و از اندیشه‌ها و رویکردهای جدید در حوزه جوانان آگاه باشیم.

رستمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: قصد داریم با ایجاد همگرایی بین دانسته‌ها و تجربه‌های عینی استان‌ها و بین سیاستگذاری‌ها و راهبردهای کلان در ستاد، انگیزه برای هم‌افزایی بین استان‌ها را به وجود آوریم و در این نشست تلاش کردیم تلاش‌های ارزشمند استان‌ها را به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های خود در معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: قصد دارم از کارهای نمایشی و سطحی خودداری کرده و علاوه بر آن از شتابزدگی در دستیابی به اهداف پیشگیری و از اتلاف وقت جلوگیری کنم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: تلاش می‌کنم از غیرواقع‌نگری در حوزه جوانان پیشگیری و از آمارسازی‌های بیهوده و تصویرسازی‌های غلط پرهیز کنم و آنچه واقعا اتفاق افتاده را به جامعه و نظام مدیریتی کشور منتقل کنم.

رستمی اضافه کرد: تلاش می‌کنم بدون استراتژی و برنامه عمل نکنم و با بدنه کارشناسی هماهنگ باشم و مشارکت بخش خصوصی و عمومی را فراهم کنم و به تولید فکر و گزارش راهبردی برای دولت بپردازم. البته دستیابی به این اهداف تنها به کمک مسئولان استانی امکانپذیر است.

وی با اشاره به تحریم‌ها اظهار کرد: امیدواریم تحریم‌ها برداشته شود اما نباید توقعات را بالا نبریم. قرار نیست یک باره فضای موضوع اجتماعی مانند جوانان با برداشتن تحریم تغییر کند و باید کمک کنیم فضای به وجود آمده امیدوارکننده برای مشارکت اجتماعی باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: هر مسئولی که در سطح ملی در استان‌ها حضور می‌یابد باید تلاش کند جلسه‌ گفت‌وگو با سمن‌ها را برقرار کند چراکه اگر مسائل اجتماعی از زبان سمن‌ها و جوانان با مسئولان در میان گذاشته شود، رفته رفته گفت‌وگوی ملی شکل می‌گیرد.

رستمی با بیان اینکه جامعه روستایی پرتوان است، اظهار کرد: از جامعه روستایی غفلت شده است. لازم است مسئولان استان‌ها هنگامی که مسئولان ملی به استانشان سفر می‌کنند آنان را برای بازدید به روستاها ببرند. علاوه بر آن لازم است سمن‌های جوانان روستایی بسیار جدی گرفته شود تا از این خمودگی خارج شویم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد EU ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    من زن میخوام. مسکن، خودرو، شغل دولتی با درآمد خوب، دارم اخلاقم هم بد نیست. ولی کسی رو واسه ازدواج نمیشناسم و کسی رو هم ندارم برام موردی پیدا کنه. چاره من چیه؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 2
    الان باز یه عده آقای خودخواه پیدا میشن میگن دخترها به کار احتیاج ندارن درحالیکه خود پسرها برای ازدواج یادخترشاغل میخوان یا پدر زن پولداریاهردو بعدشم یک دختر بدلیل انواع محدودیتهای جسمی و فرهنگی پوششی و... کار پیداکردن درواقع کار مناسب یافتنش بسی سخت تر از پسر است آقایان شما که از ریز زندگی دختران وزنان خبر ندارید از کجا میدانید آنها به کار نیاز ندارند