رضا شاهردوی می گوید:«آقای بازیکن، پیراهن خالی پرسپولیس 500 میلیون تومان می‌ارزد!»

مهدی یکتا - خبرگزاری خبرآنلاین؛رضا شاهرودي مدافع چپ سابق پرسپوليس و تيم‌ملي كشورمان، اين روزها به ‌عنوان دستيار فرهاد كاظمي در راه‌آهن مشغول به فعاليت است. با اين پيشكسوت باشگاه پرسپوليس دقايقي گپ زديم كه خواندن ماحصل آن خالي از لطف نيست؛

* آقارضا! بالاخره پس از هفته‌ها مذاكره با ضرغام اسماعيل، اين گزينه عراقي منتفي شد. نظري نداريد؟

حيف شد! من بازي ضرغام اسماعيل را با دقت در جام ملت‌هاي آسيا تماشا كرده بودم. فوتباليست كاردرستي بود. مي‌توانست مشكلات سمت چپ خط دفاعي پرسپوليس را برطرف كند اما نمي‌دانم چرا مسئولان باشگاه نتوانستند با او به توافق برسند. البته شنيدم از تركيه پيشنهاد خوبي دارد و طبيعي است كه بخواهد در اروپا توپ بزند.

* پرسپوليس وحيد حيدريه و محمد انصاري را به ‌عنوان دفاع چپ خريد. نظري نداريد؟

خيلي شناختي از اين دو ندارم. فقط مي‌دانم حيدريه بازيكن تيم‌ملي اميد است و سهميه زير 23 سال. او بايد از حداقل فرصت‌ها استفاده كند اما بازي انصاري را نديدم و هيچ قضاوتي ندارم!

* قبلاً هم اين سؤال را از شما پرسيديم كه چرا جناح چپ پرسپوليس كه زماني نقطه قوت اين تيم و حتي تيم‌ملي بود، حالا به پاشنه آشيل تيم برانكو تبديل شده است؟

واقعاً سؤال خوبي پرسيديد. زماني مجتبي محرمي، جواد منافي، مهرداد ميناوند و خود من در پرسپوليس و تيم‌ملي فيكس بازي مي‌كردم اما حالا دفاع چپ به نقطه ضعف پرسپوليس تبديل شده است. دليلش را نمي‌دانم ولي به نظرم پرسپوليس بايد بازيكن بزرگ بخرد. اين تيم بزرگ و پرطرفدار است و بايد هم بازيكن بزرگ داشته باشد.

* اما آقاي شاهرودي؛ دوره و زمانه عوض شده است. گذشت آن زماني كه بازيكنان براي رفتن به پرسپوليس يا استقلال سر و ‌دست مي‌شكستند. الان باشگاهي 50 ميليون تومان بيشتر بدهد، بازيكن به سمت آن تيم متمايل مي‌شود...

اتفاقاً اين تفكر اشتباهي است. به نظرم اين آقايان بازيكن بايد بدانند پيراهن خالي پرسپوليس حداقل 500 ميليون تومان مي‌ارزد. فوتباليست‌ها نبايد اشتباه كنند. اگر از همان اول به ‌دنبال پول باشند، ضرر مي‌كنند. يك بازيكن فوتبال مطمئن باشد با رفتن به پرسپوليس، هم فوتبالش رشد مي‌كند و هم مي‌تواند در آينده به پول خوبي برسد اما متأسفانه اغلب براي پول درآوردن عجله دارند.

* راستي شنيده مي‌شود پرسپوليسي‌ها از بابك حاتمي راست‌پا در جناح چپ قرار است استفاده كنند. نظري نداريد؟

من خودم معتقدم دفاع چپ بايد چپ‌پا باشد و دفاع راست هم راست‌پا. بابك حاتمي براي بازي در سمت چپ خط دفاعي با مشكلاتي روبه‌روست. به‌طور مثال او نمي‌تواند در حملات مشاركت بهتري داشته باشد و خوب توپ را سانتر كند. حاتمي چون راست‌پاست بايد اول توپ را روي پاي راست خود بياورد، بعد ارسال كند. همين مسئله مي‌تواند در كارش تأخير ايجاد كند و... البته اميدوارم موفق باشد. به‌هرحال ما پرسپوليسي هستيم و موفقيت پرسپوليس را هم دوست داريم.

* حالا كه اين حرف را زديد، مي‌خواهم بپرسم در راه‌آهن چه مي‌كنيد؟

به‌ خاطر آقافرهاد كاظمي به راه‌آهن آمدم. من در گذشته شاگرد آقاي كاظمي در پيكان بودم و وقتي ايشان لطف كرد و پيشنهاد همكاري داد، نتوانستم قبول نكنم. الان هم در خدمت ايشان، مجموعه راه‌آهن و همبازيان سابقم مرتضي كرماني‌مقدم و وحيد قليچ هستم.

  

  

  251 41

  

  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =