روزنامه ایران نوشت:

اوایل اسفندماه سال گذشته مرد جوانی با مراجعه به دادسرای شهید محلاتی تهران به بازپرس پرونده گفت که از مزاحمت‌های تلفنی گاه و بی‌گاه یک مرد ناشناس به تنگ آمده است.

این مرد نگران افزود: راننده شرکت واحد هستم، چند سال پیش با دختر مورد علاقه‌ام ازدواج کردم و زندگی مشترک را آغاز کردیم. مدتی بود که همسرم را غمگین می‌دیدم وقتی علت ناراحتی‌اش را پرسیدم، شنیدم مدتی است که مرد ناشناسی از تلفن‌های همگانی با وی تماس می‌گیرد و حرکات غیر اخلاقی از خود نشان می‌دهد. از همسرم خواستم که گوشی تلفن همراهش را خاموش کند یا پاسخ ندهد اما مرد مزاحم وقتی دید گوشی همراه وی خاموش است، به تلفن خانه زنگ زد. ابتدا تصور می‌کردم اگر تلفن را برنداریم، مرد ناشناس دست از مزاحمت‌هایش برمی‌دارد، یک سال صبر کردیم، اما مرد مزاحم دست بردار نبود و باز گاه و بی‌گاه تماس تلفنی می‌گیرد و با تغییر صدا ناسزاگویی می‌کند. این مزاحم ناشناس زندگی‌مان را بشدت دچار بحران کرده و وضعیت روحی و روانی‌مان را به هم ریخته و آبروی خانوادگی‌مان را به بازی گرفته است.
وقتی دیدم چاره‌ای نیست برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت و فروپاشی زندگی‌مان تصمیم گرفتم شکایت کنم و حالا خواستار ردیابی مزاحم تلفنی هستم.
با ادعاهای مرد جوان تماس‌های تلفنی خانه‌اش تحت کنترل قرار گرفت و از آنجا که عامل مزاحمت تلفنی از تلفن همگانی تماس می‌گرفت، روند رسیدگی به پرونده با کندی پیش رفت و پلیس برای ردیابی این مزاحم به بن‌بست خورد.
مرد جوان در این‌باره به خبرنگار شوک گفت: وقتی دیدم تحقیقات پلیسی و قضایی به بن‌بست خورده است و مرد مزاحم به صورت شبانه‌روزی زندگی را از ما سلب کرده، تصمیم گرفتم خود پیگیر موضوع شوم. بنابراین یک روز که در خانه بودم زنگ تلفن خانه‌مان به صدا درآمد، وقتی گوشی را برداشتم مرد مزاحم بود. ابتدا سکوت کرد، از او خواستم خودش را معرفی کند اما بی‌فایده بود و تنها با تغییر صدا توهین می‌کرد.
همزمان خط مزاحم ردیابی و مشخص شد تماس گیرنده از بیمارستان میلاد است. سریع با موتورسیکلت به بیمارستان رفتم و در مقابل تلفن همگانی ایستادم اما کسی را آنجا ندیدم، تنها متوجه شدم که یک دوربین مداربسته در آن منطقه وجود دارد. وقتی ماجرای مزاحمت تلفنی را برای مسئول حراست بیمارستان بازگو کردم او تصویر دوربین مداربسته را در اختیارم گذاشت ناگهان با چهره «فرهاد» که از بستگان دور همسرم است، روبه‌رو شدم. آنجا بود که شوکه شدم و باورم نمی‌شد این مرد تحصیلکرده که با من رفت و آمد خانوادگی دارد، مزاحم تلفنی سه ساله خانه‌ام باشد.
همان جا بود که با همسر این مرد تماس گرفتم و از وی پرسیدم فرهاد کجاست که در جواب گفت: مادرش را در بیمارستان میلاد بستری کرده‌اند و امروز برای ترخیص به آنجا رفته است. وقتی متوجه شدم مرد آشنا مزاحم تلفنی همسرم است، به خانه برگشتم. همزمان تلفن زنگ خورد، وقتی گوشی را برداشتم دیدم مرد آشنا است. دوباره شروع به توهین و حتی تهدید به قتل کرد وقتی به او گفتم خجالت بکش تو را شناختم، تلفن را قطع کرد.
بنابراین با مدارک و مستنداتی که در دست داشتم به دادسرا آمدم و سرانجام پس از گذشت سه سال مرد مزاحم در تنکابن ردیابی و دستگیر شد. وی گفت: وقتی در حال بررسی تلفن‌های مرد مزاحم بودم خیلی اتفاقی دیدم که او با شماره دیگری در ساعت‌های پایانی شب تماس گرفته است. احتمال دادم که برای فرد دیگری ایجاد مزاحمت کرده باشد بنابراین کنجکاو شدم و با آن تلفن تماس گرفتم، ناگهان مردی گوشی را برداشت و نسبت به من شروع به ناسزاگویی کرد. از آن مرد خواستم خونسردی خودش را حفظ کند و مهلت بدهد تا صحبت کنم، خلاصه وقتی به مرد ناشناس گفتم که مزاحم تلفنی دارد و من پیدایش کرده‌ام جاخورد و گفت چگونه، به او گفتم اجازه بدهد تا توضیح دهم.
به مرد غریبه گفتم از طریق مخابرات متوجه شدم که مرد مزاحم – فرهاد – با خانه وی نیز تماس گرفته و شماره خانه‌اش را از این طریق به دست آورده‌ام، آن مرد غریبه که ساکن شمال است، پذیرفت برای شناسایی مزاحم تلفنی به دادگاه بیاید.
این مرد نیز گفت: وقتی به تهران آمده و متوجه شدم مزاحم تلفنی خانه‌ام فرهاد دوست دوران کودکی‌ام است جا خوردم و باورم نمی‌شد چرا که او را مانند برادر خودم می‌دانستم.
فرهاد یک سالی بود که به خانه‌مان زنگ می‌زد و برای همسرم ایجاد مزاحمت می‌کرد و آسایش را از ما سلب کرده بود. حالا من نیز از وی شکایت دارم و خواستار رسیدگی هستم. بنابر این گزارش، فرهاد ابتدا خود را بی‌گناه دانست اما وقتی دید تیم قضایی پلیس مدارک کافی دارد که وی عامل مزاحمت‌های تلفنی به همسران آشنایان خود است چاره‌‌ای جز اعتراف ندید. بنابر این گزارش، قاضی شعبه 1124 دادگاه شهید محلاتی با توجه به اقرار و اعتراف مهندس جوان وی را به تحمل شش ماه زندان محکوم کرد.

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    404 4
    دمت گرم فرمودن که از ادم بی اصل و نسب بپرهیزید چه تحصیل کرده باشه ی بی سواد
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    351 6
    شش ماه کم است او را باید به دارالمجانين بفرستند
    • بهنام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      50 3
      وقتی 3 سال اذیت کرده پس باید 3 هم زندانی بکشه
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    292 4
    بیمار روانی... خدا لعنتش کنه
  • محمد IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    سلام اول تشکر میکنم از خبر آنلاین بخاطر وظیفه بسار مشکل اطلاع رسانی که به موقع انجام میدهد. ولی بابت اینطور تیتر زدن از شما گلایه دارم، چرا مهندس؟ مهندس جوان؟ اینگونه تیتر زدن شما باعث توهین به تمام مهندسانی است که شب و روز برای این مملکت زحمت میکشند بدون کمترین منتی و با حداقل دستمزد؟ اگر ما این وقتی که برای درس خواندن میگزاشتیم در بازار شاگردی هم میکردیم 100 در100 وضعیت ما بهتر از این بود، ولی با ضعیف کردن بینایی خود و با از بین رفتن اعصاب و رفت آمد های شبانه روزی و بی خوابی هایی که کشیدیم توانستیم به این موقعیت برسیم و چرخ های اقتصاد این مملکت را با سختیهای فراوان و ناملیمت ها و بی معرفتی هایی که به ما میشود میچرخانیم بدون هیچگونه حمایت و پشتوانه ایی.........................
    • محمد رضا A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      اقای قشنگ خوبه تیتر بزنن بگن یه بیکار راضی میشی؟؟؟؟یارو با زندگی یه نفر بازی کرده اونوقت میگی چرا مهندس؟؟؟؟؟نکنه توام اره .....
  • محسن A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    19 6
    فقط میخواستی بگی تو هم مهندسی ،؟
  • م م A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    7 14
    با تشکر از پلیس
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    184 4
    دمش گرم.خودش ردیابی کرده
  • مجتبی RO ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    17 1
    اصل بد نيكو نگردد چون كه بنيادش بد است تربيت نا اهل را چون گردكان بر گنبد است
  • محمد A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    14 2
    علت کارش؟
  • مقیمی A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    17 1
    همین سماجت را توی کسب و کار و زندگیش داشت الان یک پا بیل گیتس بود برای خودش
  • مهندس بیکار A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    11 3
    این مرد بیمار است وباید درمان شود من متاسفم برای مردمم که زودقضاوت می کنند ما جامعه مون پر از اینگونه افراد است یکسری بروز می دهند و یکسری بروز نمی دهند خدا بفریاد مان برسد
  • فاطمه IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    4 0
    اخه قصدش از اين مزاحمت ها چي بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مقیمی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    4 0
    واقعا یک بیمار روانی بوده واسه خودش طرف