این کاغذدیواری نازک، ساختمان‌های ویران را به سنگری مستحکم تبدیل می‌کند

ارتش ایالات متحده در حال آزمایش کاغذدیواری‌های مقاوم، ضدانفجار و نازکی است که می‌تواند هر ساختمان آسیب‌دیده‌ای را به سنگری محکم تبدیل کند.

سیناپرس نوشت:

کاغذدیواری ساخته‌شده از الیاف مقاوم دیوارها را در برابر امواج انفجار حفظ می‌کند.

استفاده سربازان از کاغذهای دیواری بسیار نازک جهت در امان بودن از امواج انفجار کمی باورنکردنی به نظر می‌رسد؛ اما این محصول جدید که همچنان در بخش مهندسی ارتش آمریکا در حال آزمایش شدن است، با استفاده از الیافی ویژه مانع از تخریب دیوار در اثر انفجار می‌شود.

شما در عکس‌های باقی‌مانده از جنگ جهانی اول بقایای ساختمان‌های آسیب‌دیده‌ای را مشاهده می‌کنید که سطح شیشه پنجره‌های آن‌ها با استفاده از چسب‌های نواری به‌صورت ضربدری پوشانده شده است. این چسب‌ها باعث می‌شوند تا هنگام وقوع انفجار شیشه‌ها شکسته نشده و از این طریق جان افراد ساکن ساختمان حفظ شود؛ دقیقاً مشابه کاری که این الیاف هم‌اکنون در برابر انفجار برای دیوارها انجام می‌دهد.

به گفته نیک بون یکی از مهندسان مکانیک فعال در این پروژه در مرکز تحقیقات و توسعه ایالت می‌سی‌سی‌پی، سربازان در زمان جنگ در درون ساختمان‌های ویرانه و یا نیمه‌کاره‌ای پناه می‌گیرند و ازآنجا با دشمن مبارزه می‌کنند، ساختمان‌هایی معمولی که از آجر و بلوک ساخته‌شده‌اند و در صورت برخورد هرگونه ماده منفجره و یا موشک به‌راحتی واژگون و تخریب می‌شوند.

این کاغذدیواری که اردیبهشت امسال از آن رونمایی شد، به‌راحتی قابل‌حمل بوده و با سرعت‌بالا روی هر نوع دیواری اجرا می‌شود و مقاومت دیوار موردنظر را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. روی رول این کاغذ لایه‌ای نازک از چسب وجود دارد که به‌صورت شطرنجی با الیاف این پارچه درهم‌آمیخته شده است. به گفته نیک بون این کاغذدیواری می‌تواند با سرعتی بسیار بالا بقایای هر نوع دیواری را کاملاً مستحکم کرده و آن را به سنگری مقاوم تبدیل نماید.

به گفته محققان و دانشمندان تیم طراحی این محصول اکنون در فاز آزمایشی و مطالعاتی خود قرار داشته و به‌زودی می‌تواند در میدان‌های جنگ مورداستفاده قرار بگیرد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کسری IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    11 0
    دربرابر زلزله جواب میدهد
    • تبریزلی A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      15 1
      اونوقت کار مامردم اینه که پشت سر این قوم حرف بزنیم یااون قوم و مسخره کنیم .دنبال این باشیم که زنان بالاترند یا مردان .در کل چشم دیدن همدیگروو نداشته باشیم.سیاستمداران که با خودشون درگیری دارن مخالف آسایش و آرامش مردمشون هستن هر کی به فکر خوش و جیب خودشه. خدا عاقبتمون و به خیر کنه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    2 21
    علم اگر در ثریا هم باشد مرمی از سرزمین پارس به آن میرسند ماهم یه روزی از نظر علمی بالاتر از اینا میریم
    • مرتضی A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      0 0
      به علم به ثریام برسه ما با پراید بهش میرسیم ارزو عیب نیست با این وضعه زندگی حتما میرسیم اگر اختلاس رشوخاری نزول بانکها وووو بزاره میرسیم
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    نه اینکه ان چسبها مانع شکست شیشه ها میشده یا این کاغذ دیواری مانع از تخریب دیوار شود بلکه از پرتاب قطعات شیشه یا دیوار در زمان انفجار میشود ممانعت میکند تا انها نیز بمثابه ترکش بر سر و روی افراد نریزد