رئیس مجلس از اینکه برخی شیرینی امر مبارک انتخابات را تبدیل به میدان تیراندازی به دیگران کردند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان که به نطق علی​ مطهری درباره سپاه اشاره داشت و می پرسید آیا مطهری در مشورت با او این مطالب را بیان کرده است؟، گفت: ایشان خودشان شخصیت بزرگی هستند. نمایندگان شخصیت مستقلی دارند، گاهی ممکن است با من مشورت بکنند اما ایشان در این زمینه با من مشورتی نکرده​اند. معمولا نمایندگان افراد صاحب نظری هستند و برای نطق هایشان مشورت نمی​کنند. ایشان هم نظر خودشان را مطرح کردند.
وی در پاسخ به خبرنگار سیاست​روز هم که به تخریب​های انتخاباتی و تبدیل آن به شعار وحدت بعد از انتخابات اشاره داشت و موضع وی را درباره فراکسیون​های مجلس نهم می​پرسید، گفت: این یکی از اشکالات مسیر انتخابات است که مرزها را در آن رعایت نمی​کنند و شیرینی این امر مبارک را تبدیل به میدان تیراندازی به دیگران می​کنند.
لاریجانی با اشاره به سنت​های دینی مستحکم و رعایت اخلاق در عرصه انتخابات، ادامه داد: در کشور ما احزاب شناسنامه دار قوی نداریم. کلوپ​هایی داریم که عناوینی دارند ولی کارکرد حزب و تربیت کادر و برنامه ندارند. برای همین زود درست می​شوند و به زودی از بین می​روند.
رئیس مجلس از چند جریان در مجلس نهم یاد کرد که به جز اصلاح طلبان، شامل سه جریان در میان اصولگرایان می​شود. همان جریاناتی که در مجلس هشتم نیز بروز و ظهور داشتند. این جریانات اگر مواضعشان در عرصه سیاست و اقتصاد و فرهنگ را بگویند و با شناسنامه حرکت کنند، بهتر است تا اینکه در یکدیگر مخلوط باشند. این به معنی نزاع نیست و می​توانند با یکدیگر گاهی وحدت و ائتلاف کنند. وحدت در موارد مهم خوب است ولی اشکالی ندارد که در مجلس دسته​ بندی​های فکری وجود داشته باشد.
خبرنگار دیگری درباره نقاط ضعف مجلس هشتم پرسید که لاریجانی در پاسخ به آن گفت: گاهی انضباط کار سر وقت را ما نداشتیم که بارها تذکراتی داده شد. انشالله در مجلس نهم این رویه شود که نمایندگان سر موقع در جلسات حضور یابند تا وقت دیگر نمایندگان گرفته نشود.
وی به مجلس نهم توصیه کرد که با استراتژی فعالیتش را آغاز کند و بر استقلال خود پای بفشارد. این به معنای ستیز با قوای دیگر نیست بلکه باید درک درستی از مجلس داشته باشند. اینگونه نیست که اگر مجلس فرودست باشد، بهتر است. این ضربه به مردم سالاری است.
او که می​گفت قوای مختلف می​توانند برادر یکدیگر باشند، ادامه داد: یک برادر قوی می​تواند به برادر دیگر کمک کند. یک برادر ذلیل چه کمکی می توان بکند؟ مجلس مقتدر می​تواند به احقاق حقوق ملت بپردازد.
به گفته وی، مجلس نهم باید موضع متمرکزی در مسائل اقتصادی و بین الملیل هم در هم فکری با مجلس نهم داشته باشد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسلام دوست IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    5 2
    نماینده واقعی یعنی همین که چشمش را روی واقعیات جامعه نبنددآفرین بر مطهری که یاد شهید علامه مطهری را در دلها زنده کرد وثابت کرد فرزند خلف پاره پیکر امام راحل می باشد