سایت صدای اقتصاد نوشت:

گرچه خرید و فروش کالاهای دسته دوم آنطور که در سایر کشورها باب است در ایران متداول نیست اما این بدان معنا نیست که خانوارهای شهری از محل درآمد حاصل از فروش کالاهای دسته دوم خود صرف نظر کنند.
خانوارهای ایرانی به طور متوسط از محل فروش کالاهای دسته دوم خود سالانه چیزی در حدود 933 هزار تومان درآمد کسب می کنند. البته این عددی میانگین است و دامنه کسب درآمد از این محل بسیار متفاوت است تا جایی که دامنه تفاوت کسب درآمد از این محل در میان خانوارهای مختلف به بیش از 7 میلیون تومان هم میرسد.
طبق برآوردهای بانک مرکزی از بودجه خانوارهای شهری در سال گذشته نشان میدهد که یک خانواده یک نفره در سال چیزی در حدود 242 هزار تومان در سال از محل فروش کالاهای دسته دوم خود کسب درآمد میکند.
در حالیکه با توجه به افزایش تعداد بعد خانوار، میزان کسب درآمد سالانه از این محل رو به افزایش می گذارد.
براین اساس یک خانوار نه نفره در سال گذشته به طور متوسط از محل فروش کالاهای دسته دوم خود، بیش از 7 میلیون و 524 هزار تومان درآمد کسب کرده است. که تفاوت این میزان درآمد با یک خانواده یک و حتی دو نفره بسیار فاحش است.
بعد خانوار شهری در سال گذشته 3.47 نفر بوده است. به تبع این امر، درآمد برای یک خانواده سه نفره از محل فروش کالای دسته دوم برابر با 928 هزار تومان در سال و برای یک خانوار چهار نفره بیش از یک میلیون و 145 هزار تومان بوده است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    4 0
    واقعا نویسنده این مطلب ادم خوش خیالی هس هر قیمتی بفروشی دو برابر پول میدی نوشو بخری