در جشن «روحانی تنها نیست» اعلام شد: صعود قریب‌الوقوع ایران به رتبه پنجم علم نانو در جهان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در دولت یازدهم گفت: نگرش و برنامه‌های این دولت به علم و فناوری رتبه فناوری ایران را بهبود داده است.

ایسنا نوشت:

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در دولت یازدهم گفت: نگرش و برنامه‌های این دولت به علم و فناوری باعث بهبود رتبه فناوری ایران در دنیا شده است.

دکتر سورنا ستاری، شب گذشته همزمان با دومین سالروز انتخابات ۲۴ خرداد در جشن بزرگ همدلی و هم‌زبانی با عنوان «روحانی تنها نیست» که در شهر سرخه سمنان، زادگاه ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اصلی رییس دولت یازدهم در علم و فناوری طی این دو سال، فناوری بوده است.

وی با اذعان به این‌که جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی جهش علمی قابل‌توجهی داشته است، تصریح کرد: تا جهت‌گیری ما به سمت تولید علم و فناوری و تولید اشتغال نباشد نمی‌توانیم موفق باشیم.

معاون علمی رییس‌جمهور از هدف‌گذاری دولت یازدهم برای ایستادن ایران در رتبه پنجم علم نانو در دنیا خبر داد و افزود: ایران اسلامی هم‌اکنون درزمینهٔ علم نانو در رتبه هفتم دنیا قرار دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و هدف‌گذاری انجام شده، ظرف یک سال آینده در این بخش دو پله صعود خواهیم داشت.

ستاری همچنین از فعالیت افزون بر ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و ادامه داد: در دولت تدبیر و امید حمایت‌های ویژه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان علمی کشور صورت می‌گیرد که معافیت‌های مالیاتی، پرداخت تسهیلات کم‌بهره، کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات و ... ازجمله آن‌هاست.

وی از همدلی به وجود آمده در کشور به‌عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: بی‌تردید بدون همدلی و اتحاد و وحدت نمی‌توانیم بر تحریم‌های ظالمانه غرب فائق شویم.

فرزند شهید ستاری، فرمانده نیروی هوایی در سال‌های آغازین انقلاب، با بیان اینکه نیروی هوایی، نخستین نیرویی بود که وارد جنگ شد، ادامه داد: این در حالی بود که در سال‌های آغازین انقلاب، برخی‌ها نیروی هوایی را منتسب به شاه خائن می‌دانستند.

وی به نقش ویژه دکتر روحانی در حفظ و احیای نیروی هوایی اشاره کرد و افزود: بی‌تردید دفاع هوایی ایران اسلامی در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس مرهون زحمات دکتر روحانی است.

معاون علمی رییس‌جمهور به وضعیت نیروی هوایی در ایران پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن سال‌ها ما بهترین و پیشرفته‌ترین هواپیماها را داشتیم اما تکنولوژی ساخت آن‌ها را نداشتیم و حتی نمی‌توانستیم آن‌ها را تعمیر کنیم؛ از همین رو بود که با خروج مستشاران آمریکایی از ایران، نیروی هوایی نیز در آن زمان، تا حدودی زمین‌گیر شد.

فرزند شهید ستاری ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ما متکی‌به‌خود هستیم و این دستاورد بزرگ را مدیون شهداییم؛ چراکه آن‌ها بودند که برای استقرار این انقلاب و استقلال کشور جنگیدند و هزینه دادند.

ستاری با اشاره به تداوم دشمنی‌ها با نظام اسلامی، تصریح کرد: جنگ همچنان ادامه دارد و تنها شکل آن‌ها متفاوت شده است لذا امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس در نبرد با دشمن قرار داریم.

معاون علمی رییس‌جمهور از تحریم‌های ظالمانه به‌عنوان یکی از نمودهای جنگ با ایران اسلامی یاد کرد و گفت: در میدان این جنگ نیز همچون دوران هشت‌ساله دفاع مقدس، نیازمند همدلی و هم‌زبانی هستیم و تنها در سایه وحدت و اتحاد است که می‌توانیم همچون دوران دفاع مقدس بر دشواری‌ها پیروز شویم.

جشن همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت با عنوان «روحانی تنها نیست»، پنجشنبه با حضور مسئولان و جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای شهیدان علی‌محمدی و رضایی‌نژاد، جمعی از مسئولان استان و مردم شهرستان سرخه در پارک ملت این شهر برگزار شد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    37 39
    بروبابا
    • بی نام US ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
      5 8
      : : : : : : : : : :
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    28 3
    آقا این همه پیشرفت پیشرفت میکنید پس چرا ما تو زندگیمون اینارو نمیبینیم چرا یک وسیله ایرانی با تکنولوژی نانو تو بازار نداریم؟
    • بی نام EE ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
      7 2
      از نوع حرف زدنت که حالت شعاری داره معلومه که دانشجو نیستی دانشگاهی که من توی اون درس می خونم یک بچه درس خون نداره همه دنبال رفیق بازی هستند یا حرف زدن از ازدواج و... درس رو تعطیل کردند
    • برادر A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      0 0
      شما نون به نرخ روز خور هستید و دوست دارید یکی مثل احمدی نژاد بیاد یه تیکه یارانه پرت کنه جلوی شما
  • بی نام A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    10 4
    یاد احمدی نژاد افتادم هی می گفت تو فلان چیز فلان شدیم ... بابا بیخیال اینجور آمار شید دیگه.
  • yaha A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    13 4
    نانو پنیر
  • علی A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    4 6
    سلام ودرود فراوان برمردم شهرستان سرخه .سلام و درودفراوان برفرزندبرومند شهرستان سرخه دکترروحانی.روحانی دوست داریم .عشق مایی.