افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال / قرائت پیام محمد نهاوندیان

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال صبح امروز با حضور جمعی از مدیران و مسئولان این حوزه افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین این نمایشگاه با حضور محمد طلایی رئیس هیأت مدیره مجمع تشکل های فناوری ازاطلاعات و ارتباطات، محمدحسن انتظاری دبیر شواری مجازی ملی، بابک دربیکی مشاور وزیر ارشاد و جلال پور نائب رئیس اتاق ایران در محل نمایشگاه دائمی کشور افتتاح شد.

مدیران این حوزه ضمن بازدید از غرفه ها در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ دادند.

همچنین"محمد نهاوندیان" رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز به مناسبت آغاز به کار دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال پیام صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

در فضای پیچیدۀ ارتباطات و اطلاعات دنیای امروز، برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، فرصتی مغتنم برای توانمندی‌های نخبگان علمی کشور در این عرصۀ گسترده و تاثیر گذار است.

خوشبختانه امروز با حضور فعال و خلاق تلاشگران حوزۀ اطلاعات و رسانه‌های کشور در زمینه توسعۀ شبکۀ ملی و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، اتفاقات نوید بخش و امید آفرینی روی داده است. انتشار مقالات و کتاب‌ها، تشکیل نمایشگاه‌ها و برگزاری همایش‌های مستمر و گوناگون اخیر در حوزۀ فناوری اطلاعات در سطح کشور، همگی گویای موفقیت اقداماتی است که دولت تدبیر و امید در مسیر رسیدن به اهداف و اولویت‌های مذکور در سند نقشۀ جامع علمی کشور، پیش روی دارد.

بی شک، نگاه راهبردی، اعتلای اخلاق و معنویت در سطح ملی و دستیابی به جامعه و اقتصاد دانش بنیان و همچنین نیل به توسعه و پیشرفت پایدار، درون‌ زا و متوازن، از طریق معماری شبکۀ ملی ضروری است نقص‌ها و کاستی‌های این شبکه، اصلاح و رفع شود و شبکه فیبر، سطح امکانات انتقال دیتا و سطح شبکۀ ملی IP کشور که سطح زیرساختی فضای تبادل اطلاعات در دنیای مجازی را تشکیل می دهند، به شکلی مطلوبی و شایسته ارتقاء یابند.

همچنین انتظار می رود اجرای برنامه‌هایی که بر محور دولت الکترونیک برای توسعه خدمت رسانی به مردم شریف و کاربردهای فناوری اطلاعت تدوین شده، با سرعت، دقت و ابتکار، وجهه همت و همۀ متخصصان، کارشناسان و زحمتکشان صدیق این حوزه قرا گیرد.

امید است این نمایشگاه با بهره گیری از تجارب علمی و عملی حوزه‌های مختلف ارتباطات، اطلاعات و رسانه، بتواند نشاط بخش این حوزه باشد و در راه پیشبرد، بهره‌وری و شکوفایی علمی و ظرفیت سازی برای توسعۀ فناوری و گسترش مرزهای دانش، همراه با پاسخ به نیاز های کشور و آموزش و تربیت جامعه‌ای کارآفرین، توانمند و خلاق به وجود آید.

ضمن قدردانی این حرکت موثر، آرزوی توفیق بیشتر دست اندرکاران آن را از خداوند بزرگ خواهانم

 

طلایی: نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با شعار زندگی هوشمند ، توسعه اقتصاد و فرهنگ نماد همگرایی است

رئیس هیات مدیره مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در افتتاحیه دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و فناوری و رسانه های دیجیتال ضمن تشکر از تمامی افراد و سازمانهای که در برگزاری این نمایشگاه همکاری کردند گفت :این نمایشگاه با شعار زندگی هوشمند،توسعه اقتصاد و فرهنگ بعنوان نماد همگرایی فناوری ،فرهنگ و اقتصاد به صورت رسمی آغاز به کار می نماید.

محمد رضا طلایی با بیان اهمیت اشاعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ،طی دو دهه اخیر گفت : اغلب کشورها وصاحب نظران اقتصادی فناوری اطلاعات را لازمه پیشرفت سریع کشورهای در حال توسعه می دانند.

وی در ادامه درباره اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کار بنگاههای اقتصادی موجب کاهش هزینه ها و اتلاف منابع و همچنبن بهبود کیفیت و ارتقا بهره وری بهره وری سیستم ها می شود و می تواند به مزیتی استراتژیک برای بنگاه ها تبدیل شود و موجبات ظهور بازارهای جدید و بهبود متغییرهای خرد و کلان اقتصادی را فراهم سازد.

وی در ادامه افزود: فناوری اطلاعات تاثیر بسزایی در نظام رتبه بندی بین المللی کشورها گذاشته است و ملاک سنجش سطح ارتقای آنها می باشد بطوریکه کشورها دارای اطلاعات کمتر در رده پایین تری نسبت به کشورهای دیگر قرار دارند.

وی با بیان انک کشور ما با توجه به تاریخ کهن ایرانی - اسلامی از جایگاه ویژه ای در جهان برخوردار می باشد گفت : کشور با بهره برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به رشد و شکوفایی دست یابد.

وی در ادامه افزود:همگرایی فناوری ،فرهنگ و اقتصاد در سال اقتصاد و فرهنگ بهترین مکانیزم اشعه اقتصادی منطبق با اصول و ارزش های فرهنگی و همچنین تحکیم مبانی فرهنگ در کسب و کار اقتصادی می باشد ودر نتیجه افزایش تولید،اشتغل و بهره برداری را به دنبال خواهد داشت .


دبیر شورای عالی فضای مجازی: تدوین سیاست های حمایتی صادرات نرم افزار های کشور
سیاست های حمایتی نرم افزارهای کشور با همکاری و کمک تشکل ها و بخش خصوصی تدوین شده است و در آینده ای نزدیک این سیاست ها که راه حلی برای رفع مشکلات صادرکنندگان نرم افزارهای کشور است، به تصویب می رسد

" محمد حسن انتظاری" دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور صبح امروز در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اعلام این خبر گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در توسعه اقتصاد کشور در این حوزه نقش به سزایی دارد.

وی افزود: توسعه اقتصاد کشور در این حوزه یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی است و یکی از پایه ها و اساس اقتصاد کشور توانمندی ما در توسعه این بخش در حوزه بین المللی است.

انتظاری ادامه داد: امیدوارم این نمایشگاه باعث توسعه اقتصاد کشور در حوزه فناوری اطلاعات شود و اقتصاد این حوزه در کشور بتواند از این طریق رونق و جایگاه شایسته خود را بیابد و خلاقیت های نسل جوان بیش از پیش خود را نشان دهد.

وی اظهار کرد: یکی از مزیت های توسعه حوزه فناوری اطلاعات و رسانته های دیجیتال توسعه فرهنگ، اخلاق ملی و هویت ملی ما است و با توجه به اینکه محتوای زبان فارسی به کل محتوا نسبت به زبان انگلیسی از درصد بسیار کمی برخوردار است؛ همه ما وظیفه سنگینی در حفظ هویت ملی کشورمان داریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:حفظ هویت کشورمان در گرو تلاش های خودمان است و بر اساس پیوست فرهنگی که همان حفظ و توسعه فرهنگ کشور است؛ می توانیم با افزایش توانمندی ها در حوزه فناوری اطلاعات به گسترش فرهنگ غنی کشور در جامعه بیت المللی همت گماریم.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش در گسترش فضای مجازی کشور باید در کنار آن به مخاطرات موجود در این زمینه نیز توجه شود و در این میان نه تنها دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارند که همه دیگر بخش های خصوصی و تشکل های مرتبط نیز وظیفه گسترش این فضا و حفظ هویت ملی کشورمان را دارند.

انتظاری ضمن ابراز خرسندی از واگذاری برگزاری این نمایشگاه به بخش خصوصی افزود: شورای عالی فضای مجازی وظیفه حمایت و گسترش چنین نمایشگاه هایی را دارد و سعی می کند مشکلات موجود در فضای مجازی را برطرف کند.

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال صبح امروز با حضور جمعی از مقامات کشور و مدیران و کارشناسان این حوزه آغاز به کار کرد و تا هجدهم شهریور ماه با حضور شرکت های داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    21 1
    يه آيفون ميذان وسط همه دورش جمع ميشن جيغ و كف و صوت ميزنند. اين شد فناوري اطلاعات