به‌طور طبیعی میکروفون گوشی هوشمند نیاز به اجازه می‌خواهد تا فعال شود اما حسگرهای حرکتی درگوشی هوشمند چطور؟ مخصوصاً زمانی که با حرکت دست شما صفحه نمایشگر عمودی یا افقی می‌شود!

درست است. برای این کار نیازی به تأییدیه نیست و حالا محققان امنیت اطلاعات در دانشگاه استنفورد متوجه شده‌اند که گوشی‌های اندرویدی (به خصوص گوشی‌هایی مانند گلکسی سامسونگ) نفوذپذیر بوده و از روی ژیروسکوپ تعبیه‌شده روی آن‌ها به‌راحتی می‌توان جاسوسی کرد.

حسگری بنام ژیروسکوپ داخل گوشی‌های هوشمند تعبیه‌شده که به‌راحتی می‌تواند توسط هکرها مورد سوءاستفاده قرارگرفته و تبدیل به‌وسیله ای برای استراق سمع شود. هکرها با استفاده از نفوذ در ژیروسکوپ و اپ مرتبط با آن و تبدیل آن به میکروفون می‌توانند به‌راحتی از این وسیله به‌عنوان ابزار جاسوسی استفاده کنند.

اپلیکیشن Gyrophone با استفاده از ارتعاش و لرزش کار می‌کند و از طریق صدا نیز حساس می‌شود و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی در رنج 80 تا 250 هرتز را پاسخ می‌دهند و این همان فرکانس صدای انسان است. از طرف دیگر گوشی‌هایی مانند آیفون اپل با فرکانس زیر 100 کار می‌کند و بنابراین بهره‌برداری از مکالمات با آیفون برای کارهای جاسوسی بی‌فایده است.

ژیروسکوپ وسیله اندازه‌گیری جهت است که از اصل موسوم به بقای تکانه زاویه‌ای استفاده می‌کند و این ابزار اینک به‌صورت حسگر تعبیه‌شده در کنار اپلیکیشن مخصوص (Gyrophone) درگوشی‌های هوشمند حضور دارد و برای چرخش خودکار صفحه نمایشگر گوشی نیز استفاده می‌شود.

قرار است محققانی که این موضوع را کشف کرده‌اند جزییات تحقیق خود را در کنفرانس موسوم به Usenix Security conference ارائه کنند. هم‌زمان گوگل در حال بررسی روی این موضوع برآمده است.

منبع: انگجت

56503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    77 5
    خب جدی میگیریم .اما نفهمیدم حالا اونیکه گوشی اندرویدی دارد باید چه کار کند ؟؟
  • سرانجیک IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    27 85
    فقط اپل................
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    75 5
    حالا انگار من چی میخوام بگم که برم اپل بگیرم بشنو آقا بشنو
  • منم IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    40 9
    حالا اسنودن فردا میاد میگه nsa این رو میدونست و ازش استفاده ها کرده
  • بی نام US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    62 8
    چی شده glx فروش نداره که این خبرا رو میزارید؟؟؟؟؟
    • مهندس A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      18 2
      عملیات هک و ویروس و این جور چیزا واسه مدل رند بازار طراحی میشه. احتمالا جی ال ایکس هم در کمال نا باوری مقاوم تر از سامسونگ باشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    17 28
    میگم بیایید وینفون بگیرید میگید نه ..............
  • سجاد A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    66 12
    برادر از nsa نترس از شنودكنندگان داخلي بترس كه زياد حرف بزني يك شبه.....
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    33 5
    مراقب باشید همیشه آنچیزی که میگن برعکس میشه
  • من EU ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    21 6
    اتفاقا همینه اندروید نشانه امنیتش است اینکه اپن سورس بوده و مشکلات ان قابل حل است با همین روش لینوکس و فرزند خلف ان اندروید بسیاری از باگ های خود را رفع کردند نه مثل اپل که نصفش زیر پنتاگون است ویندوز هم که علنا بنیان گذار اپدیت اپلود اطلاعات شخصی است
    • گمنام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      18 13
      شما خودت متوجه شدی چی گفتی الان؟
    • من GB ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      14 7
      اره خوب هم فهمیدم چی گفتم اندروید بر اساس لینوکس و لینوکس اپن سورس است یعنی شما می توانید به سورس اصلی برنامه دسترسی داشته باشید تغییر دهید و به نام خود فروخته و منتشر کنید اگر شما یک جاسوس افزار به ان اضافه کنید تشخیص ان برای کاربران سخت است ولی چون اپن سورس است حرفه ای ها چون دسترسی به سورس اصلی دارند می توانند ان را تشخیص داده رفع کنند حالا یا با اجازه شما یا در نام و نسخه ای جدیدتر به نام خودشان و حتی می توانند این موضوع را اعلام کنند سیستم عامل چون با سخت افزار کار دارد چنین مشکلاتی اگر توسط اپن سورسی ها تشخیص داده شود قابل رفع است ولی اپل و ویندوز بسته هستند و شما هرگز نخواهید توانست سورس اصلی را دیده و رفع مشکل کنید حالا شما فهمیدی ؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    8 2
    تا اونجائيكه دانش محدود بنده در مورد الكترونيك بيان ميكند بيشترين انرژي صداي انسان بين 300تا 4000هرتز است.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    3 20
    اون بیسوادی که میگه امنیت آندروید بیشتر از آی او سر هست بهتره.بره یه ذره مطالعه کنه.من خودم گوشی آندرویدی دارم اما بزرگترین مشکل آندروید امنیت این سیستم عامل هستش که حتی گوگل هم نتوانسته تا بحال براش راه حل اساسی پیدا کنه و حتی جدیدا از تولید کننده های گوشی خواسته درگاه کارت حافظه رو حذف کنند و کارگران بیشتر از فضاهای ابری جهت ذخیره اطلاعات استفاده کنند برای همین هست که جدیدا برخی از تولید کننده ها درگاه کارت حافظه رو حذف کردند.
    • من A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      10 2
      اصلا بحث دو بعد داره امنیت در برابر هکر غیر دولتی و دولت ها امروز امنیت در برابر هکر های غیر دولتی بسیار نسبت گذشته افزایش یافته ولی در برابر دولت ها و شرکت ها سازنده ای مانند مایکروسافت اپل گوگل تقریبا صفر است بله ای او اس انقدر بسته است که حتی شما حق نداری عکس خودت را از رایانه وارد گوشی کنی و باید دم ایتونز را ببینی ولی خوشبختانه اندروید قابلیت های بسیاری دارد برای همین اینقدر محبوب است یک باور غلطی هم که در ایران مخصوصا وجود دارد عده ای فکر می کنند وقتی پسری رمز دوم پدرش را کش رفت شد هکر ا
    • من A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      9 3
      من یک سوالی دارم شما حالا چطور متوجه این مشکل بزرگ شدید اگر منظورت اپل و مایکروسافت و گوگل است بزار خیالت را راحت کنم اونها همه چیز را می فهمند البته نه اینکه بدهند اطلاعات را دست پسر همسایه شما یک محله بفهمه نه در دیتا سنتر ها ذخیره کرده که توسط ابر اختر رایانه تحلیل و درصورت نیاز در اختیار دولت امریکا قرار می دهند ولی اگر منظورت اونهایی هستند که یکی دوتا نرم افزار بلوتوث و مثلا هک دانلود کردند کلاس هک کردن می گذارند خیالت راحت باشد این شرکت ها جایی نمی خوابند زیرشان اب برود اصلا انها ابایی از افشای خطاهایشان ندارند شما هم زیاد سواد وارداتیت را به رخ ما نکش طوری حرف می زنی انگار کامپایلری چیزی در حد جهانی طراحی کردی دنیا تو کفت مانده فوق فوق داری از کلاس های اماده مایکروسافت استفاده می کنی
  • ali A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    14 0
    اقا من حرفی ندارم هرکی دوس داره بیاد بگه خودم بهش میگم دیگه هکم نیاز نیست
  • محمد هادی A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    8 1
    کاربران اینجا جای بحث ومجادله نیست.جای ابراز نظره
  • رهگذر60 FI ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    2 1
    دم خبر انلاین گرم که اینجوری نظرهارو تایید میکنه کاش یکم اطلاع رسانیش بیشتر بود همش میومدم همینجا لا اقل اگه از یه مطلبی خوشم اومد یا نطق نظر داشتم بتونم بگم سایتهای خبری 80درصدشوندیکتاتورن در مورد نظر ها اصلا اون قسمت نظر رو بردارن سنگین ترن در مورد این هکرباید بگم با صدای من میخوان چکار کنن؟بیان شنود والا بخدا
  • بی نام FI ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    2 0
    هنگروید جاسوسی و شارژ دردی
  • علیرضا IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    4 0
    حتما مال منو هک می کنن
  • فتانه A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    4 0
    عاقا از شیر مادر حلال تره. بزار بشنوه. نهایت میخواد کلاسای دانشگاه و لیست بدهکاریهامون لو بره دیگه. بزار بره