فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ادعای روحانی بودن فرد گروگان گیر در سیدنی گفت:‌ به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده است و کشورهای غربی قصد دارند تا با مرتبط کردن این موضوع با ایران کم کاری‌های خودشان در مقابله با تروریست را به حاشیه ببرند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه‌شنبه و در جمع خبرنگاران همچنین گفت: فردی به نام "منطقی" که در سال 75 یک آژانس مسافرتی داشت و از شهروندان کلاهبرداری کرده بود در همان سال به مالزی و سپس به استرالیا فرار کرد و ما در سال 79 موضوع را به پلیس استرالیا اعلام کردیم، اما چون این کشور با ما قرارداد استرداد مجرمان را ندارد، اعلام کرد که نمی‌تواند این فرد را به کشور برگرداند.

احمدی مقدم همچنین گفت: امروز در استرالیا با توجه به این اطلاعات ادعا کرده‌اند که این گروگانگیر ایرانی است اما اثر انگشت این فرد را ما نداریم، با این وجود از طریق اینترپل به آنان اعلام کردیم که اثر انگشت را برای ما بفرستند و ما حتی آمادگی داریم که از طریق ارسال نمونه DNA ‌و تطبیق آن با خانواده این فرد صحت موضوع را بررسی کنیم.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه در صورت صحت موضوع این ماجرا نشان دهنده عدم همکاری در استرداد مجرمان است، گفت: عدم همکاری این مسائل را نیز در پی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره برخی ادعاها که این فرد روحانی و فعال سیاسی بوده است، گفت: این آدم کلاهبردار بوده و برای اینکه پناهندگی بگیرد ادعای سیاسی بودن و روحانیت کرده است اما همانطور که گفتم ما اعلام آمادگی برای همکاری با پلیس استرالیا را کرده‌ایم.

فرمانده ناجا با تشبیه این ماجرا به یک نمایشنامه، اگفت: نمی‌خواهیم بگوییم که استرالیا پشت این کار بوده اما به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده است و کشورهای غربی قصد دارند تا با مرتبط کردن این موضوع با ایران کم کاری‌های خودشان در مقابله با تروریست را به حاشیه ببرند در حالی که موضع جمهوری اسلامی در این خصوص کاملا روشن است.

وی با اشاره به تاریخ خروج این فرد از کشور که مربوط به سال 75 هجری شمسی بوده است، افزود: اگر آن موضوع را آن زمان به درستی پیگیری کرده بودند، امروز شاید چنین اتفاقی نیز رخ نمی‌داد با این وجود ما آمادگی خود برای همکاری با پلیس استرالیا را اعلام کرده‌ایم.

عامل اسیدپاشی‌های اصفهان هنوز دستگیر نشده
احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری عامل اسیدپاشی‌های اصفهان و سرانجام این پرونده گفت: مطرح کردن سوالات زیاد در خصوص اسیدپاشی خودش به نوعی امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد؛ اما در این مورد باید بگویم که ما هنوز نتوانسته‌ایم عامل اسیدپاشی اصفهان را دستگیر کنیم البته شهروندان باید این را هم بدانند که درصد کشف ما بسیار بالاست و با توجه به اینکه جرم اسیدپاشی از جرایم تک شمار محسوب می‌شود، هر پرونده را تا زمان دستگیری عامل در پلیس دنبال می‌کنیم و در این خصوص قدرت کشفمان حدود 90 درصد است.

احمدی مقدم درباره حادثه اسیدپاشی روز گذشته به دختری جوان در پایتخت نیز گفت: دو نفر به ماشین دختری جوان اسید پاشیده بودند که همان موقع نیز دستگیر شدند که این موضوع ناشی از اختلافات شخصی بوده است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =