۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
روند صعودی بهای نفت تداوم می یابد؟

گزارش ها در ارتباط با میزان ذخایر نفت خام و بنزین در آمریکا سبب شد بهای نفت در بازار آسیا بار دیگر روند صعودی به خود گیرد.

این در حالی است که گزارش ها درباره افزایش تولید نفت در آمریکا سبب گمانه زنی ها در ارتباط با افزایش عرضه نفت در بازارها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئیه با 66 سنت افزایش بشکه ای 58 دلار و 34 سنت داد و ستد شد. بهای نفت برنت نیز برای تحویل در ماه ژوئیه 48 سنت افزایش یافت و بشکه ای 63 دلار و شش سنت معامله شد.

دنیلآنگ تحلیل گر ارشد در موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور می گوید گزارش وزارت انرژی آمریکا در روز پنجشنبه هم  از افزایش تولید نفت و هم  از کاهش میزان ذخایر نفت خام در این کشور حکایت داشت.

او همچنین گفت این گزارش نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا دو میلیون و 800 هزار بشکه کاهش داشت و  در هفته منتهی به 22 ماه مه به 479 میلیون و 400 هزار بشکه رسید. این در حالی است که میزان ذخایر بنزین نیز سه میلیون و 300 هزار بشکه کاهش یافت.

وزارت انرژی آمریکا همچنین از افزایش تولید 304 هزار بشکه ای نفت خام در این کشور در هفته گذشته و رسیدن آن به نه میلیون و 570 هزار بشکه در روز خبر داد. دلالان بازار نفت امیدوارند کاهش تولید نفت در آمریکا و افزایش تقاضا در فصل تابستان سبب کاهش نفت مازاد موجود در بازارهای جهانی شود زیرا نفت مازاد در بازارها بود که سبب شد بهای نفت بین ماه ژوئن و ژانویه با کاهش 50 درصدی مواجه شود. 

آنگ همچنین گفت سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست امسال هستند. این گزارش قرار است عصر روز جمعه منتشر شود. انتشار این گزارش می تواند به سرمایه گذاران درباره میزان تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان سرنخ هایی دهد.

منبع: فرانس پرس

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =