مهر نوشت؛

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: حضور زنان باردار و کودکان در شرایط حاد در میان کارتن خواب ها در حال شیوع است و حاشیه تهران به مامنی برای کودکان کارتن خواب تبدیل شده است.

فاطمه دانشوربا اشاره به فعالیت های سازمان های مردم نهاد و خیریه ها در بخش های خاص، اظهار کرد: شاهد آن هستیم که برخی حوزه ها از کمک اشباع شده و به شدت مورد توجه است و برخی دیگراز حوزه های نیازمند، کاملا مورد غفلت قرار گرفته است.

دانشور از پدیده رشد کارتن خوابی در شهر تهران از ابتدای امسال خبر داد و گفت: درحالی با رشد این آسیب اجتماعی شهر تهران مواجه هستیم که حضور زنان باردار و کودکان در شرایط حاد در میان کارتن خواب ها در حال شیوع است و حاشیه تهران به مامنی برای کودکان کارتن خواب تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شهر تهران مشکلات بر زمین مانده زیادی در حوزه آسیب های اجتماعی داریم، افزود: امروز شناخت درست و صحیح چالش های اجتماعی شهر تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است و لازم است در این رابطه منابعی را تولید و تالیف کنیم تا خیرین و کارآفرینان اجتماعی بیش از گذشته با این رویکرد یعنی توجه به نیازهای اساسی آشنا شوند.

دانشور به کارآفرینی اجتماعی به عنوان یکی از بهترین روش های حمایت و همراهی از آسیب دیدگان اجتماعی اشاره کرد و گفت: نکته مهمی که باید در تاسیس سازمان های مردم نهاد به آن توجه کردآن است که این نهادها باید در سطحی باشند که کمترین نیاز به حمایت مالی را داشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، تاکید کرد: کارآفرینی اجتماعی باید برای بقای خودش برنامه داشته باشد. این به معنای آن است که باید خیریه ها و مراکز حمایتی درآمد داشته باشند و مهمتر آنکه سود کنند تا امکان ادامه حیات آنها وجود داشته باشد.

دانشور با پرداختن به لزوم همکاری سازمان های مرتبط در حوزه آسیب های اجتماعی اظهار کرد: سازمان های متولی در این حوزه باید بیشتر به وظایفی که دارند توجه داشته باشند تا اقداماتی که مدیریت شهری در این خصوص صورت می دهد، به نتیجه مطلوب برسد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =