۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

اقتصادنیوز نوشت:

طی هفته گذشته قیمت جهانی طلا در سطح 1200 دلار به ازای هر اونس تثبیت شد. قیمت طلا در پی تقویت ارزش دلار رخ داد که تقاضای طلا به عنوان دارایی امن را کاهش داده و قیمت آن را در مسیر کاهشی قرار داده بود.
به گزارش شبکه خبری CNBC، قیمت طلا طی هفته گذشته در سطح 1200 دلار به ازای هر اونس تثبیت شد. این اتفاق پس از چهار هفته سقوط قیمت طلا رخ داد. قیمت طلا در پی تقویت ارزش دلار رخ داد که تقاضای طلا به عنوان دارایی امن را کاهش داده بود در مسیر کاهشی قرار گرفته بود.

قیمت طلا طی آخرین معاملات انجام شده در بازار مبادلات فلزات گرانبهای لندن با 8 دلار و 67 سنت افزایش 1213 دلار و 53 سنت در هر اونس معامله شد. همچنین قیمت طلا در بازار COMEX نیویورک نیز با 6 دلار و 70 سنت افزایش 1210 دلار و 80 سنت در هر اونس ثبت شد.

اگر چه دیروز پنج شنبه روند تقویت ارزش دلار متوقف شده بود اما به طور کلی ارزش دلار در مقایسه با دیگر ارزهای مهم جهانی طی هفته گذشته 2 درصد رشد داشت.
تقویت ارزش دلار در پی تضعیف ارزش یورو به علت تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر تسریع سیاست‌های انبساطی پولی خود در 2 ماه آینده رخ داد.

از دلایل کاهش قیمت طلا می‌توان به بروز نشانه‌هایی مبنی بر تقویت اقتصاد آمریکا اشاره کرد. این در حالی است که فدرال رزرو اعلام کرده بود احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن زیاد نیست.

در مجموع عوامل به وجود آمده منجر شد تا سرمایه‌گذاران دورنمای بازار طلا را کاهشی در نظر بگیرند و قیمت طلا از قله سه ماهه خود کاهش یابد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =