این تصمیم در حالی تا یک ماه دیگر اجرایی می شود که تاکنون استقبال چندانی از آن در بین اصناف نشده و به نظر می رسد که در این حالت برای عدم پرداخت هزینه کارمزد تمایل بیشتری به دریافت وجه نقد از خریداران داشته باشند.

بهاره چراغی: صدای اصناف از زمانی که شنیده اند کارتخوانهای فروشگاه هايشان، کارمزد کم خواهند کرد، در آمده است. هفته گذشته، مدیر عامل شاپرک در حالی خبر از دریافت کارمزد دستگاه های کارتخوان از ابتدای آبان از صاحبان این دستگاه ها داد که نمی دانست قرار است باعث اعتراض اصناف نسبت به این موضوع شود، به طوری که برخی از آنها معتقدند با اجرایی شدن این طرح برخی از صنوف استفاده از کارتخوان را کنار گذاشته و مانند گذشته از مردم پول نقد طلب می کنند.

اما دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه تراکنش شاپرک به حدی بالاست که حذف یارانه کارمزد در استفاده از کارتخوانها تغییری ایجاد نمی‌کند، گفته است: مبلغ کارمزدها کمتر از رقمی که اکنون بانکها می پردازند، خواهد بود.

محمود احمدی بر این باور است که پرداخت کارمزد از سوی صاحبان کارتخوانها به هیچ وجه موجب کاهش این دستگاهها و یا اضافه شدن قیمت کالا به دلیل هزینه کارمزدها نمی شود و اصناف به طور کلی با پرداخت کارمزد کارتخوانها توسط پذیرنده مخالف نیستند؛ چراکه به هرحال کسی که خدمتی را دریافت می کند باید همگام با استاندارهای همه جای دنیا هزینه آن را نیز بپردازد.

احمدی با اشاره به اینکه تاکنون کارمزد کارتخوانها توسط شبکه بانکی پرداخت و به حساب شرکتهای psp وازیر شده است، گفت: متاسفانه اشتباه هم همین جاست؛ چراکه تعداد محدودی پذیرنده دستگاه که کمتر از دو میلیون نفر هستند خدمت دریافت می کنند و هزینه این خدمت را کل شبکه بانکی و به نوعی مردم می پردازند. به عبارتی هزینه های مربوط به دومیلیون نفر که دریافت خدمت به نفع آنها بوده از اموال بانکها پرداخت می شود.

همچنین محسن قادری، مدیر عامل شاپرک با بیان اینکه باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد، گفت: با توجه به اینکه تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، در نظر داریم با هدفمند کردن این کارمزدها یارانه آن را حذف کرده و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم. وی رقم کارمزد را منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار دانست و عنوان کرد که نمی‌توان در مورد رقم آن به‌طور قطعی اعلام نظر کرد. بسیاری از منتقدان گفته اند که کارمزد بالای پایانه های فروش، می تواند در جهت عکس ترویج بانکداری الکترونیک باشد.

اما رییس اتاق اصناف کشور در تازه ترین اظهار نظرش عنوان کرده است که دریافت هر گونه وجه از واحدهای صنفی برای استفاده از کارت‌خوان خلاف بوده و با اصل این موضوع مخالف هستیم و در این رابطه با شاپرک مذاکره کردیم و سعی در برطرف کردن مشکل و ایجاد تعامل در این زمینه داریم.

علی فاضلی، ضمن اظهار مخالفت نسبت به این موضوع، تاکید کرده که حتی اگر قرار باشد چنین هزینه‌ای دریافت شود باید این کار به صورت نهادینه انجام شود و ازطریق شورای اصناف به واحدها اعلام و ابلاغ شود و این موضوع و نحوه اخذ کارمزد به طور دقیق تعریف و مشخص شود که این کارمزد باید به چه میزانی باشد.

هرچند بانکداری الکترونیک قصد دارد با دریافت کارمزد از دارندگان پایانه های فروش (POS) وارد فاز تازه ای شود اما اینکه این طرح منجر به ارتقا جایگاه بانکداری الکترونیک خواهد شد و یا آنکه به دلیل بی اقبالی عقبگردی به روش های سنتی است، جای تامل دارد.

براساس طرح جدید پذیرندگان پایانه های فروش باید در ازای خدمات کارمزد پرداخت کنند اما با اجرای این طرح این خطر وجود دارد که مردم به دریافت خدمات سنتی بانکی از جمله حضور فیزیکی در شعب یا خرید و فروش به صورت نقدی روی آورند. البته نظام بانکداری ایران با اجرای این طرح قصد دارد به سمتی پیش رود تا کاربران در پرداخت هزینه های استفاده از خدمات الکترونیک شریک شوند.

هرچند مسوولان نظام بانکی کشور معتقد به دریافت کارمزد و هدفمند کردن یارانه ها در این بخش هستند و می گویند کارمزد در همه جای دنیا تحت شرایط خاصی از مشتریان دریافت می شود و این کاری غیرمعمول به حساب نمی آید و هر فردی که می خواهد از خدمات بانک ها استفاده کند باید بخشی از هزینه ها را متقبل شود، اما از سوی دیگر از اصناف نسبت به پرداخت این مبلغ انتقاداتی دارند و معتقدند این امر منجر به عقبگرد نظام بانکی و بهره گیری مجدد از اسکناس در معاملات می شود.

با این حال این تصمیم در حالی تا یک ماه دیگر اجرایی می شود که تاکنون استقبال چندانی از آن در بین اصناف نشده و به نظر می رسد که در این حالت برای عدم پرداخت هزینه کارمزد تمایل بیشتری به دریافت وجه نقد از خریداران داشته باشند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    308 6
    این و میگن خوردن از تو....هم از آخ.....بانکداری بدون ربا
    • علی A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      238 5
      جالب اینه که هزینه تلفن وبرقشم فروشنده میده سودش و بانک میبره
    • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      54 0
      گفتند که تو خیلی از کشورها این کارمزد دریافت میشه. تو همون کشورها بهره وام بانکی 1 تا 2 درصده نه 35 تا 40 درصد.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      54 0
      حق با اصناف هست. پول تو حساب بانک هست بانک داره روش سود میکنه اونوقت با کمال پ...میگن هزینه رو هم شما بدهید والا خوب چرا سودش رو برای خودشون برمیدارن
  • بینام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    نگران نباشید اصناف این کارمزد به اضافه یک مبلغی بیشتر از جون مردم می گیرند خدا را شکر تو این مملکت ازادی مطلق به اصناف دادند
    • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      برعکس اصناف گاو شیرده دولت و اداره دارایی شدن.
    • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      21 3
      من نمی دونم چرا همه ما به شغل دیگری حسودی می کنیم.کارمندا به شغل آزادی ها و برعکس . من یه شغل آزاد تو یکی از پر رفت آمدترین جاهای شهر دارم اما هزینه های شغل آزاد انقدر بالاست که حاظرم مغازه صد متریم رو بدم کارمند یه شرکت دولتی بشم.آقا جون مرغ همسایه غاز نیست.
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    235 4
    میشه بگیویید کجای دنیا کارمزد میگیرند؟
    • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      150 0
      ایران
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    212 1
    تازگیها هر چی رو میخواهند گران کنند فوری اسم یارانه و حذف یارانه در ان بخش و هدفمند کردن آن را مطرح می کنند تا مردم ساده لوح فکر کنند که این کار باعث بهبود وضع آنها میشود . بانک ها برای اینکه پول داخل سیستم بانکی بماند دستگاههای کارت خوان را ارائه کرده و می بایست هزینه آن را هم پرداخت کند .تا امروز استفاده از کارت خوان با وجود اینکه کارمزد ان را خود بانک ها می دادند ماشین های چند ده میلیونی و سفر دور دنیا هم پاداش می دادند حالا چی شد که یکدفعه ضرر می کنند و می بایست هزینه هم بگیرند .جایزه های که می دادند از محل یارانه بانکی نبوده
    • حسن A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      18 0
      شما کاهش هزینه های ناشی از کاهش نیروی انسانی و چاپ اسکناس و افزایش درآمد ناشی از رسوب پول در بانک را در نظر بگیرید آنوقت متوجه میشوید که سفر دور دنیا که سهله سفر کره ماه هم بگذارند سود میبرند .
  • آرش A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    95 0
    تورم که هست با شعار هم مشکل حل نمی شه بازار خودش مشکل داره این تعرفه کارت خوان واسه چیه ؟ همه جای دنیا وقتی پول واریز به حساب میشه منتظر سود هم هستند حالا باید یه هزینه هم پرداخت کنیم چرا؟ اگر مردم پولشان را از بانک بیرون بکشند اونوقت می فهمید کی باید کارمزد بگیرد ؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    101 3
    دقیقا حالا دیگه هر جا میریم می گن پول نقد بدین
  • حسام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    81 0
    بهتره به جای خریدار و فروشنده از بانک عامل این مبلغ دریافت بشه چون به هرحال گردش پول در بانک عامل اتفاق می افته نهایت هم اینکه برای رقابت بعضی بانکها اعلام می کنند pos های ما کارمزد ندارند این طوری گردش حساب اون بانک بیشتر میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    اخذ کارمزد از فروشنده کار درستی است. کلا فروشندگان ما عادت کرده اند با هر نوع مالیات و کارمزدی مخالفت کنند. مگر یک درصد کارمزد برای هر تراکنش چقدر می شود؟ تازه از سقف 20000 تومان به بالا هم کارمزد ثابت می ماند وقتی همه مردم برای خدمات روی عابربانک و اینترنت کارمزدشون رو پرداخت می کنن، چرا فروشندگان برای امکاناتی که بانکداری الکترونیک در اختیارشون گذاشته هزینه پرداخت نکنن؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      3 0
      مگر مردم برای انجام امور خود چقدر به عابر بانکها و ایترنت در ماه مراجعه میکنند؟ که قطعا اصناف هم جز مردم بوده و آنها هم جز این مراجعه کنندگان بوده و کارمزد آن را هم می پردازند. ولی فروشگاه خرده فروشی که تعداد تراکنش کارتخوان در آن بسیار زیاد و سود اقلام بالا نیست هزینه بسیار سنگینی را در طول ماه متقبل خواهند شد. بیایید فقط به شرایط خود فکر نکنیم...
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    114 5
    بانک های سودجو
  • تقی A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    247 4
    تعداد سه عدد دستگاه کارت خوان پوز موجود است ، به پست ترین قیمت ممکن فروشنده ایم. با تشکر
  • مجید A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    145 2
    لطفا بفرمایید چرا مردم باید تمام و کمال حق و حقوق بانکها را باید بپردازند اما بانکها نه اگر جزئی است چرا باید بگیرند اگر جزئی است با ماندگاری پس اندازهای این کارتخوانها که قالبا بدون سود است تسعیر شود
  • بازاری A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    105 5
    من پارسال دستگاه پز مغازم رو انداختم در سطل زباله و فقط نقد کار میکنم مشکلی هم ندارم شما هم امتحان کنید
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    92 0
    بمیرم برای مدیر شاپرک که نمی دونست باعث اعتراض می شه. پیرزن کر و کور و لالی که سیصد ساله توی خواب زمستانیه هم اینو می فهمه. موندم این دوستامون مدرک دانشگاهیشو از کجا گرفته.
  • مجید IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    56 0
    دستشون درد نکنه بعد از نرخ بهره 35 درصدی و اقساط تصاعدی بانکها، خدمات بانکی رو به ازدیاد است. من به تنهایی از جانب کلیه اقشار محروم و حقوق بگیر از بانکهای گردن کلفت عزیز سپاس گذارم و امیدوارم ترتیبی اتخاذ نمایند که بتوانند بیشتر و بیشتر جیب ما مردم را بزنند و کسی هم آخ نگوید ان شاءالله
  • بابک IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    57 0
    اقا چرا نمیگن تو این قضیه بانکها ذینفع هستن.پول خرید با پوز یه راست داره میره تو حساب بانکها، اونوقت کارمزدشو مردم باید بدن
  • حسین A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    90 0
    تا چند وقت دیگه از جلوی بانک رد میشی حق دید زدن نمای بانک از حسابت کم میشه
  • محمد A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    41 1
    در این صورت یا از مردم پول این کارمزد گرفته میشود که نمونش مالیات بر ارزش افزوده بود یا فروشنده دیگر از این سرویس استفاده نمیکند که با این روش به جای بانکداری الکترونیک و آسان به سمت مبادله کالا به کالا پیش میرویم
  • بی نام US ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    75 0
    دریغ از حتی یه خبر خوب و امیدبخش، بعضی وقتا از واردشدن به سایتهای خبری پشیمون میشم
  • علی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    47 1
    اینها همیشه عادت دارند اول میگویند جزیی وقتی مردمرا عدت دادند هر سه ماه جزیی جزیی اضافه میکنند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    23 10
    ماليات بر ارزش افزوده را كه اصناف نوش جان ميكنند اين هم يك بهانه خواهد شد تا از مردم بيشتر از آن را دريافت نمايند بايد گفت واي به حال مردم
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    27 0
    این مدت زمانی که پول از حساب برداشت میشود تابه حساب دیگر منتقل گردد حدود4 الی5 ساعت با اون حجم در سراسر ایران در اختیار شاپرک هست ودر ان واحد میلیاردها تومان از این پولها در اختیار دارید با ان پول هزاران کار میشود کرد چون وقفه ای ندارد آیا این کافی نیست ؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    29 2
    من به عنوان فروشنده مشکلی ندارم. بالاخره اینم جز هزینه های کار هست که قیمت تمام شده اجناس رو بالا میبره و در نهایت مشتری پرداخت میکنه. فقط متحیرم از این روش جدیدی که اینا در پیش گرفتن و سعی می کنن به بهانه های مختلف مردم رو رو در روی اصناف قرار بدن و از اب گل الود ماهی بگیرن یه روز کارمزد یه روز ارزش افزوده یه روز هزینه عضویت صنف رو 5 برابر می کنن. در حقیقت اصناف شدن سپر دولت و حکومت.
    • حقیقت گو IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      5 10
      بله دیگه، شما هم که نمی آی 120 تومن بگیری از مشتری، خیلی منصف باشی رندش می کنی 500 تومن می کشی رو همه جنس هات. نباید هم مشکلی داشته باشی با این گونه حرکت ها. اصلا تا وقتی فروشندگان به درج قیمت کالاها روی محصولاتشون در مغازه ها ملزم نیستند و بازرسی اصناف هم هیچ کاری نمی کنه هیچ فرقی نمی کنه و این همه دعوا سر 120 تومن ناقابل یک شوخی بیشتر نیست. من نیم ساعت توی بازار برای یک گوشی موبایل وقت گذاشتم از 540 هزار تومن تا 700 هزار تومن قیمت بهم داده اند. برای محافظ صفحه گوشی هم از 4000 تومن تا 10000 تومن. همه اش هم عین هم بود و هیچ فرقی نداشتند. وقتی بازار اینقدر بی صاحب و بی در و پیکر است که هرکسی جرات میکنه هر قیمتی رو که دلش بخواد بده، دیگه این همه دعوا سر 120 تومن ناقابل برای چیه من نمی فهمم.
  • sanana A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    33 0
    آقا دیگه سو استفاده از مردم تا این حد پولمون تو بانکتونه استفاده میکنین الان به جا اینکه کارمزد بدین میخوایین کارمزد هم بگیرین
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    24 1
    اگه بانک مرکزی به جای این پوزه ها می خواست پول چاپ کنه و برا مبادلات بده مردم که هزینش سر به اسمون می زد
    • عمار اقا A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      1 6
      یعنی شما این موضوع رو توجیه میکنید؟ واقعا که
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    12 1
    به حسابهای متصل به کارت بانکی هیچ سودی تعلق نمی گیره اما بانک همین پولی که در حساب شماست رو به وام گیرنده با درصدهای بالای 25 میده.یعنی اگه شما یک ملیون برای خریدهای نقدی توی حسابت داشته باشی بانک از این سپرده بدون سود شما ماهانه حدود بیست و پنج هزارتومن درآمد داره.واقعا مطرح کردن این طرح ها وقیحانه است
  • امین اکتیو IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    6 0
    به نظر من این که هر خدمتی هزینه ای در بر دارد موضوع درستی است وبایستی این هزینه از استفاده کنندگان گرفته شود ولی موضوع مهم این است که سیستم پوز خدمتی با ابعاد چندگانه است بنابراین پیشنهاد می کنم باتوجه به این که هم بانکها از آن سود می برند هم فروشندگان کالا وخدمات بنابراین هزینه آن بین دوطرف تقسیم شود 70 درصد از بانکها وشرکتهایی مثل شاپرک و30 درصد از فروشندگان فکر می کنم این پیشنهاد عادلانه ای باشه مگر اینکه عده ای بسیا رمنفعت طلب ودندان گرد باشند
  • خودم A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    16 0
    صبح کارت می کشی شب پول میاد به حسابت حالا تازه میگن کارمزد هم باید بدی. احتمالا کارمزدشم همون اول از موجودی قبلیت کم می کنن ... واقعا که.. جمع کنید بساطتونو
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    10 0
    هردولتی می اید اول سر مردم می تراشه.
  • کامران A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    1 2
    من فکر نمیکنم که اصناف دستگاههای pos رو کنار بگذارندچرا؟چون اگر پول نقد بگیرند حجم پول وامنیت ان در نگهداری در درجه اول وبعدا وقت گذاشتن و رفتن به بانک که باید کرایه ماشین بدهند و بخشی از طول روز خود را صرف ایستادن در صف بانک اختصاص بدهند بنا براین احتمال خیلی کم وجود دارد که کنار بگذارند ویا ممکن است که کارمزدها را بالا بگویند که احتمالات دیگری پیش می اید.
  • مهران .تـ... A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    8 1
    من با چند نفر اصناف که صحبت کردم گفتند ما دستگاه ها رو جمع می کنیم می دیم به خودشون.
  • ملت A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    15 1
    آگه از اول بابت اینکه پولمون تو بانکها میمونه کارمزد میگرفتیم کار به اینجا نمرسید
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    14 0
    آ ه ه ه .... خسته شدیم دیگه
  • حسن A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    12 1
    مدیــــــــر عامل شاپرک جیب خیلی گشادی دارن. کارت که میکشی پول فردا به حساب واریز میشه و معلوم نیست تا اون موقع تو کدوم حسابه
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    8 5
    "اصناف: زیر بار کارمزد کارت خوان ها نمی رویم/ بانک مرکزی: کارمزدها جزئی است" ، زیر بار کارمزد می رید خوبم می رید، حالا ببینید.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    6 1
    آيا خبرآنلاين ميتونه مدير عامل شاپرک رو دعوت کنه و به طور منطقي جواب سوالات مردم رو بده؟ البته اينکه ايشون بگن "همينه که هست و پول زوره" يه موضوعه... ولي آيا منطقي جواب دارن چرا تراکنشها لحظه اي نيست؟ چرا بانکها اينقدر جايزه ميدن و ...؟ آيا پول در حسابها نيست؟.... لطفن دعوتشون کنيد تا بفهميم با چه کساني طرفيم هدفشون خدمت به مردمه يا جيب يه عده؟
  • متاسفانه US ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 1
    خرید آنی که برداشته شد و مبالغ خرید هر زمانی که بخوان تو حساب بانک ارائه کننده دستگاه پز نگه میدارن حالا یا کارمزد نقدی میگیرن یا اینمدت زمان خرید را روز یا هفته میکنند.ضمنا در ایران ما هیچ طرح و برنامه ای بدون هماهنگی و مشورت به اجرا گذاشته نمیشه نمونه اش همین هدفمندی یارانه ها خودشون از اول میدونستن که کار اشباهی بود
  • هاشم IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    10 1
    من به شخصه با اجرایی شدن این طرح فقط با پول نقد کار می کنم.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    3 1
    پس لطفا سود واریزهای روزانه مارا هم حساب کنید و پرداخت تا مشخص شود سود ما از این معامله چیست.ولی مسلما این رفتار به ضرر دولت و ملت است از این نظر که هیچوقت به خدمات ارائه شده نمیتوان اطمینان کرد چون ظاهرا یک نوع تله گذاریست و مردم حق دارند به راحتی زیر بار این نوع طرحها نروندوفاتحه تجارت الکترونیک با این روشهای علی با بائی خوانده است
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    8 1
    تنها راه برای ادب کردن زیادی خواهی بانکها اینه فروشنده و خریدار از این دستگاه کارت خوان استفاده نکنن مگر در معاملات سنگین
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    3 1
    منم در صورت عملی شدن این کار دیگر از کارت بانکی برای خرید استفاده نمی کنم،این که نشد خدمت شد کاسبی برای بانک ها که از صد حالت مختلف از جیب مردم بر می دارند.هزینه مشاهده موجودی کم بود، اینم شاهکار جدیدشان
  • محمد IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    2 1
    کم کم این جا افتاد از عابر بانک هم استفاده کنی حتی اگر بانک صاحب حساب هم باشه کارمزد تعلق میگیره ....عجب فکری از همه راه پول در میارن ..هزینه کمتر حقوق کارمند کمتر ....در عوض سسسسسسسسسسسسسود بیشتر ....
  • محمد IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    6 0
    اشتباه نکنید.ازمابهترون پول این ملتوبالامیکشن اونوقت دست اقایون بهشون نمیرسه به عناوینی ازمردم میگیرن.اینم یکی ازعناوین جدید.
  • محمد A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    5 1
    این کارمزد که هیچی بعدا هم تازه کارمزدای جدید میگیرن و هیچکسم صداش در نمی آد. قول میدم
  • كاربر مهمان IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    5 0
    همه اصناف بايد دستكاهها رو ببرن بندازن جلوي بانك مركزي